Cykločundr na Žateckou dočesnou 30.8. - 1.9.2002

Zvadlo na tuto akci nikdy neexistovalo.

Pátek 30.8.2002

Přesně ve 12:49 opouštím na plně naloženém kole Stodůlky a klasicky přes Unhošť a Nové Strašecí mířím do Krupé, kde mám sraz s Klokanem a Hejkalem. Je krásně, svítí slunce. V Tuchlovicích se občerstvuji mizernými Krušovicemi ... a asi v 15:40 jsem v Krupé u rybníčku. Místní hospoda nemá pozezení venku a krušovická cedule mě po předchozích zkušenostech moc nepřitahuje ... tak čekám venku na lavičce.

Zatahuje se a slabě po 16-té hodině začíná silně pršet - Klokan s Hejkalem doráží (samozřejmě také na kolech) coby zmoklé slepice v průběhu lijáku s asi 20ti minutovým zpožděním. Přesouváme se do autobusové zastávky, Hejkal se krmí a po skončení deště vyrážíme na exkursi do bývalé Hejkalovy hospody v Mutějovicích. Nutno podotknout, že Hejkal se na tom kole táhne ještě hůř než Klokan... V této hospodě už se ty Krušovice pít dají.

Daří se mi nalákat Hejkala na švestky v rumu, a proto s námi vyráží dále na Pravdu, kde chceme spát. V Domoušicích Na Růžku si dáváme Lounskou desítku za neuvěřitelných 10 Kč a za soumraku vyjíždíme (místy vylézáme) na Pravdu. Cestou potkáváme v lese fůru zaparkovaných aut ... a ještě větší kvantum je jich zaparkováno před hradním příkopem. Plochu vlastního hradu pak hyzdí řádově 50 stanů - dozvídáme se, že tady nějací lidé hrají jakousi divnou hru. Hrad ani pořádně neprohlížíme a znechuceně odcházíme.

Před hradem pak otvíráme slíbené švestky v rumu a rozdělujeme se - Hejkal se vrací domů (neb zítra touží jít na diskotéku) a my sjíždíme po zelené a modré do rovnějšího lesa, kde po studené večeři uléháme bez tropika.

z Prahy cca 65 km, z Krupé cca 13 km

Sobota 31.8.2002

Ráno vaříme rýži s gulášem, balíme a pak vyrážíme po modré na silnici - vynořujeme se kousek za Pnětlukami. Mezi chmelnicemi a všudypřítomnými traktory s chmelem míříme přes Tuchořice a Liběšice do Žatce, kam dorážíme nedlouho po poledni.

Ve městě jsou 3 scény s kulturním programem, stánky asi 12 pivovarů (+ 2 neoficiální) a fůra dalších se sladkostmi, přepálenostmi a jinými pochutinami. Potloukáme se po náměstí a ochutnáváme asi do 16:00 (při tom zvládáme i návštěvu muzea Homolupulů), pak se přesouváme na country scénu, kterou nakonec neopouštíme (s vyjímkou zásobení čerstvým pivem) až do příchodu HopTropáků, což je asi o hodinu později proti plánu, tedy ve 21:00.

S HopTropáky přichází ovšem i déšť, který stále zesiluje a tak to po cca osmi písničkách balí ... to už nefunguje z části ani zvuková aparatura ... a diváků taky moc nezbylo. Vytahujeme tedy kola zpod mokré celty a hustým deštěm mizíme co nejrychleji do podloubí na náměstí. Tam právě hraje nějaká dudácká kapela, ale kvůli dešti se nedá dostat na doslech.

V přecpaném podloubí přečkáváme skoro do půlnoci, kdy déšť zeslabuje a tak po mírném bloudění dorážíme přes Holedeč do lesa, kde stavíme tropiko, házíme celtu přes kola a uléháme.

Vyzkoušeli jsme: 11° Ježek, 10° Podkováň, 11° Chodovar, 11° Zlatopramen, 11° Bernard, 11° Žatec, 10° Louny, 10° Rychtář, 12° Rychtář, 12° Podkováň
cca 28,5 km

Neděle 1.9.2002

Celou noc prší, déšť ustává až kolem 11-té hodiny. Vše je totálně mokré, a tak se ani nepokoušíme vařit. Snídáme zbytek chleba s nějakým kuřecím masem, balíme a vyjíždíme na mokrých kolech po mokrých silnicích studeným, zataženým a občas mrholivým počasím k jihu přes Novou Hospodu a Svojetín.

Kousek za Hořesedlským nádražím na hlavní silnici Karlovy Vary - Praha se po 14:30 rozcházíme. Klokan odjíždí domů, já po zmíněné silnici do Nového Strašecí a pak klasicky do Prahy. Kvůli zimě ze začátku uvažuji o tom, že to vzdám a dojedu vlakem, ale nakonec dojíždím kolem 18:40 bez jediné výraznější zastávky do Prahy.