Blanice 13.6. - 15.6.2003

Zde najdete příslušné zvadlo.

Pátek 13.6.2003

Na nadcházející víkend připadlo kromě pouštění vody na Blanici i pouštění z Mostiště, tedy Oslava. Už dlouho dopředu jsem však vybral Blanici, neboť dle mého názoru je z tréninkových důvodů vhodnější - na Oslavu bychom v tomto termínu mohli jedině s nafukovadlem.

Těch pár lidí, které znám a kteří by měli na WW II- (za což považuje kilometráž Blanici) je příliš líných (s vyjímkou Důchodců, kteří jedou s Motorletem), takže jedeme s Klokanem sami dva. Sraz máme domluvený až v 17:46 v Milíně, a tak vyjíždím svou škodovkou ze Stodůlek slabě po 16:00 sám ... až na chudinku Hydru přivázanou na zahrádce.

Kousek za Řeporyjemi dělám osudovou chybu - místo abych jel dle původního plánu přes Slivenec a Velkou Chuchli, nechávám se zmást cedulemi a jedu dle nich na Strakonice ... přes Radotín. Popojížděním v nechutné zácpě až k opravovanému Lahovickému mostu pak trávím následující hodinu ... a možná i víc. Kupodivu se Škodovka chová slušně a nevaří. Cesta po dálnici až k Příbrami je celkem pěkná, po skončenní dálnice se opět zařazuji do zácpy ... a sotva po pěti minutách Škodovka vaří... Vůbec netuším proč:-(

Po vychladnutí a dolití vody pokračuji dál a zanedlouho - asi v 19:00 jsem na nádraží v Milíně, kde si vyzvedávám pilně se učícího Klokana. S Klokanem za volantem kolem osmé dojíždíme do Slaníka a po drobném motání trefujeme cestu k jezu. Jez už není co býval - ve šlajsně je fůra vody, ale ta nepřitéká horem - asi se to tam nějak podemlelo a vzniklo něco na způsob sifónu...

Vyrábíme tyče a kolíky, pak zamykáme Škodovku a jdeme do "Budovy obce Slaník" projevit svůj názor na Evropskou unii. Odtud pak míříme do místní hospody, kde mají kromě božského Nektaru i utopence a jiné pochutiny. Někdy kolem 23:00 lokál opouštíme a jdeme se zpátky k jezu ubytovat.

Sobota 14.6.2003

Ráno vstáváme brzy, abychom stihli vodu - nevíme totiž, do kdy se bude pouštět. Po sbalení vyrážíme autem přes Strakonice a Volyni k přehradě nad Husincem. Cestou si kupujeme snídani - rohlíky, máslo a mléko (nicméně v sobotu se v tomto nekulturním kraji nedá sehnat slušné - tedy ne-trvanlivé mléko). Ježto silnice mezi Prachaticemi a Husincem funguje v době vypouštění pouze jednosměrně, jedeme z Husince dál oklikou směrem na jihovýchod a posléze na jihozápad do Prachatic. Ve Starých Prachaticích se nechávám odradit zákazem vjezdu a Klokanem, v důsledku čehož se pak v "hlavních" Prachaticích pěkně motáme, než trefíme správnou silnici. Po ní se dostáváme skoro k přehradě - asi 300 metrů před ní jsme nucen zaparkovat do řady stojících vozidel ... stojí to docela za to.

Zde někdy po desáté snídáme ... a já si jdu poslechnout výklad tratě - dozvídám se, že dnes poteče 7 m3 /s a zítra už jen 6 m3/s. Na podzim prý pouštěli dvojnásobek, takže to muselo stát za to. Výklad se omezuje v podstatě jen na polohu branek (která nás nezajímá) a na to, co se změnilo od posledně (což je nám k ničemu). Na závěr se ještě dozvídáme, že poslední jez na trase závodu - tedy na okraji Strunkovic máme zakázano sjíždět - kvůli válci atp.

Po převlečení do vodního zanecháváme Škodovku jejímu osudu a vyrážíme s Hydrou k přehradní hrázi a pak dolů pod přehradu. Drtivá většina lodí, které cestou potkáváme je plastová. U hráze ještě platíme vodné a už se sypeme. Dolů je to celkem daleko, rozumnému nástupu brání plot.

Hned na začátku se málem cvakneme na jednom šutru, který Klokan neviděl, ale jinak je to v pohodě. Celou cestu do Strunkovic prohlížíme všechny jezy, ale nakonec je taky všechny jedeme. Včetně jednoho pěkně hnusně olarsinkovaného jezu, který naší krásné Hydřičce udělá 2 ošklivé šrámy, a včetně onoho zakázaného strunkovického jezu, který nám nepřipadá výrazně ošklivější než ty předchozí, takže ho taky jedeme. Samozřejmě, pod každým jezem (a nejen tam) houbičkujeme či vyléváme... Tento úsek Blanice má být dle kilometráže WWII-, ale po loňské povodni je to tak WWI (O trochu těžší než Jihlava a o dost lehčí než Střela).

Ve Strunkovicích zastavujeme pod mostem a pohrdaje Gambrinusem točeným do kelímků míříme na západ do centra vsi, kde nalézáme sympatickou hospodu se Samsonem, Platanem a zahrádkou. Nicméně, po jednom pivu - slabě po 14:00 se vracíme zase k lodi a pokračujeme směr Svinětice, odkud mi jede zhruba za 2 hodiny vlak zpět do Prachatic. Do Svinětic to má být dle kilometráže WWI, dál pak už jen ZW...

No, WWI je z toho jen prvních pár kilometrů - zajímavý úsek končí v podstatě sjezdem jakéhosi peřejnatého náhonu od jezu. Pak až do Bavorova je to skoro úplný olej. Jen občas ho zpestří spadlý strom (ty v horní části nebyly) či slepé rameno - jedno takové nezvládáme včas identifikovat, takže pak přenášíme asi 10 m do hlavního koryta řeky. Při této operaci objevuji pěkného gumového povodňového trpaslíka, kterého bereme s sebou. Končíme na jezu u koupaliště v Bavorově (ř. km 38,1), protože zde potkáváme nějaké prachatické vodáky, kteří jsou ochotni vzít mě autem do Prachatic. Do Svinětic by zbývaly 3 km oleje (asi) a znamenalo by to jet až o vlak později - tedy kolem 18-té hodiny.

Prachatičtí vodáci mě vysazují ve Starých Prachaticích, odtud je to k autu pěšky kousek... Cestou s autem zpět do Bavorova si prohlížím kemp v Žichovci, kde mají nocovat Důchodci. Kemp vypadá celkem slušně (až na hnusnou přecpanou hospodu s Budvarem), ceny za nocleh jsou mírné, takže se rozhoduji, že tu budeme spát také. Cestu k jezu v Bavorově trefuji bez problémů, a tak se po naložení Hydry (a Klokana) můžeme přemístit do centra Bavorova, kde hledáme nějakou hospodu, ve které se vaří. Taková je tu právě jedna, ale naštěstí kromě inzerovaného Gambrinusu točí i Platana. Dáváme si tedy večeři a chvíli tu sedíme ... kolem osmé pak lokál opouštíme, abychom se přidali k Důchodcům v Žichovci.

Venku mezitím začalo pršet. Řídí samozřejmě Klokan, do Žichovce je to kousek. Recepce je zavřená, takže nic neplatíme. Snažíme se najít stan Důchodců ... jenže příbuzných Colemanů je tu fůra ... a stále prší. Nakonec se mi zázrakem daří chytit Aleška na mobilu, v důsledku čehož je nacházíme. Sedíme pak s nimi u čaje s rumem a jiných pochutin ve stanu nějaké motorleťácké vodačky, venku zatím pěkně leje. Když déšť poleví, vracíme se do Škodovky pro batohy, stavíme tropiko a ukládáme se. Bohužel na místě, které netrpí nedostatkem mravenců...

Neděle 15.6.2003

Jelikož spíme v kempu, máme samozřejmě budíček od okolních bláznů, kteří touží vstávat za rozbřesku, ač venku tak krásně prší. Motorleťáci asi od půl osmé zuřivě balí, neboť mají v půl deváté odjezd. My v klidu snídáme nepovedené vločky, mezitím přestává pršet, a tak krátce před půl devátou začínáme balit ... v důsledku čehož odjíždíme z Žichovce dříve než Motorlet. Tentokrát už nedbám zákazu vjezdu a prohlašuje se za zásobování projíždím Starými Prachaticemi. U přehrady jsme relativně dříve než včera - stojíme blíže k přehradní hrázi.

Stejně jako včera sundaváme loď, platíme vodné a pak se s ní táhneme nechutnou cestou dolů k Blanici. Vody je opravdu o trochu méně než včera, branky nám již sundali. Jedeme opět všechny jezy, ovšem zase vše prohlížíme ... a pod vším houbičkujeme či vyléváme. V důsledku toho jsme tak pomalí, že nás kousek před "nebezpečným" jezem ve Strunkovicích dojíždějí i Důchodci. Jez stejně jako včera sjíždíme, ve Strunkovicích pod mostem vytahujeme Hydru na břeh a já vyrážím na vlak směr Prachatice. Vlak jede ovšem o trochu později než jsem očekával a tak se ještě vracím ke Klokanovi a společně obědváme.

Kolem 13:30 opravdu odjíždím mírně zpožděnou náhradní autobusovou dopravou směr Prachatice. Řidiče se mi podaří ukecat aby mi zastavil zase ve Starých Prachaticích ... takže za chvíli už ve Strunkovicích nakládám Hydru a Klokana. V Bavorově na náměstí si ještě dáváme zmrzlinu a pak vyrážíme směr Příbram / Praha. Ve Vodňanech dobíráme benzín, kolem Protivína se trochu motáme. Poblíž Příbrami se vyskytujeme chvíli po odjezdu Klokanova vlaku, takže se mnou Klokan musí až do Prahy. Jediným zpestřením cesty na Bílou Horu je pak chcípnutí motoru a odpadnutí kontaktu od baterie v zácpě před Lahovickým mostem... aspoň si ostatní auta trochu užila. Na Bílé Hoře tedy vykládám vačnatce a sám se vracím s Hydrou do Stodůlek ....