Jizerská nota 24. - 26.9.2004

Zvadlo na tuto akci nikdy neexistovalo.

Ještě čtrnáct dní předem to vypadalo, že s sebou budeme mít naše chromé vypelichané Důchodce, Alešek ovšem nakonec celkem z objektivních důvodů nemohl, Jitka ale slibovala, že pojede i bez něj...

Pátek 24.9.2004

S Klokanem se scházím na Černém mostě a vybaveni místenkou, míříme autobusem směrem na Liberec. Cestou potkáváme jeden mírně ucpaný úsek, autobusáka to ovšem nijak nevzrušuje a i celý zbytek cesty se táhne "co kolo kolo mine". Díky tomu přijíždí do Liberce jako obvykle pozdě. Kvůli němu pak stíháme v "baru pro šneky" na nádraží pouze jediného Konráda ... a pak odjíždíme přes Raspenavu vlakem do Hejnic. Cestou se usnášíme, že tentokrát nepůjdeme na country bál - simulant vačnatec si totiž včera zákeřně namohl na tělocviku vak, aby nemusel tancovat:-(

V Hejnicích se nejdříve vydáváme ke kinu přečíst si program Jizerské noty. Zjišťujeme, že country bál je tentokrát v Besedě v Raspenavě, což je obecně rozhodně dobře, kdybychom na něj však chtěli jít, bylo by nepříjemné se to dozvědět až v Hejnicích. V sobotu má být od jedenácti "Potlach v kině" - tentokrát to mají být žvásty o trempinku v Jizerkách, vlastní soutěž má být od 15:00 v kempu, v případě špatného počasí opět v raspenavské Besedě.

Od kina se vracíme na pár piv do hospody U hada, mají tu dobrou jedenáctku Konráda v obou barvách. Pak se jdeme ubytovat na naše oblíbené místo kousek za Hejnicemi. Stavíme tropiko, počasí nevypadá nijak extra krásně.

Sobota 25.9.2004

Ráno to vypadá na déšť. Kecy o trempinku v Jizerkách nás sice nelákají, ale nemáme chleba, takže musíme vstát a jít do obchodu doplnit zásoby. Cestou začíná pršet, ze začátku jen mírně, když vylezeme z krámu, leje už ale celkem slušně. Pod stříškou před obchodem si dáváme snídani, a pak nakonec vyrážíme směrem ke kinu, protože v dešti se nám nikde courat nechce a U hada mají ještě zavřeno. V kině\ platíme nechutných 50 Kč a uvnitř pak koukáme na promítané fotky a posloucháme nějaká vyprávění či komentáře, asi z 60 % zcela nezajímavé. Občas do toho Miki Ryvola zahraje nějakou písničku.

Po skončení programu v kině volám Jitce, abych zjistil, zda je tu někde s námi, či si to při pohledu z okna rozmyslela. Dle očekávání se fláká doma, hold už je to stará vykopávka. Z kina míříme na nádraží a odtud vlakem do Raspenavy. Beseda je hospoda bez jediné cedule přímo naproti nádraží, podle výzdoby tu točívají či točili Konráda a Svijany, aktuálně však mají pouze hnusný Staropramen. Popíjíme tedy raději vlastní jablečné víno.

Na pódiu se postupně vystřídají Berušky (tři hodně mladé holky z Jablonce, hrají kupodivu celkem slušně a měly být i včera na country bále), frýdlantský Vltavín (hrůza jako vždy), Lístek a Sekvoj (zdá se, že od loňského roku nic nového nevymysleli, mizérie), Zlatý orel (z mého pohledu nejlepší, klasická trampská hudba) a Bezefšeho (jako minule - celkem pěkné spirituály). Kromě toho nesoutěžně zahrál i Miki Ryvola a Samson (každý zvlášť), měl se objevit i Kapitán Kid a kompletní HopTropáci, nicméně nějak to nezvládli. Vítězí nakonec Bezefšeho následováni Zlatým orlem a Lístkem.

Po skončení oficielního programu (cca ve 21:00) se v sále Besedy má neorganizovaně hrát a zpívat, posléze tam má být možné i přespat. Rádi bychom se na chvíli přidali, ale říkáme si, že než se to nějak zorganizuje, bude to nějakou dobu trvat a my v sále rozhodně spát nechceme, takže necháváme Besedu Besedou a míříme do centra Raspenavy (ke kostelu), kde si dáváme v pěkné hospodě dvě pivka (Konrád) a pak pokračujeme do lesa směrem na Oldřichov, kde si stavíme příbytek a ukládáme se ku spánku.

Neděle 26.9.2004

Ráno vstáváme celkem pozdě a (pro změnu na cestě) vaříme snídani. Naštěstí na jedné z bočních, po té hlavní od Raspenavy pořád něco jezdí. Balíme a slabě po poledni vyrážíme.

Míříme na modrou značku a pak po Staré poutní cestě do Oldřichova, odkud nám za necelou hodinu jede vlak. Ten samozřejmě s přehledem nestíháme, takže se na kraji Oldřichova chvíli paseme na mírně nedozrálých lískových ořeších, a pak míříme hledat hospodu - další vlak jede až za cca 1,5 hodiny. Hned pod zastávkou je jakési pochybné občerstvení s cedulí Vratislava, tedy nejspíš zaprodané Staropramenu. Ač v něm zjevně někdo je, mají zamčeno a nechtějí nás pustit dovnitř...

...což je nakonec dobře, protože asi o půl kilometru dále po silnici směrem k Liberci potkáváme sympatickou hospodu. Točí to svijanské pivo, kromě obsluhy tu běhá vhodný partner pro Bobinu (tedy pes) a dokonce tu mají i dva druhy hotovek. Dáváme si nějaké kuřecí na zelenině ... a je docela dobré ... Něco po půl třetí hospodu opouštíme, vracíme se na zastávku a vlakem jedeme do Liberce. Průvodčí je tak šikovná, že nepotřebujeme ani lístky:-)

V Liberci se rozcházíme - Klokan míří do Prahy, já do Prostějova oběhat nějaké úřady. Do Hradce jedu bohužel autobusem (dráhy vlak ve tři hodiny na Pardubice pro jistotu zrušily), který má samozřejmě zpoždění. Ač mám v Hradci na přestup na vlak směr Pardubice teoreticky celou mínus jednu minutu, nakonec to stíhám, protože vlak má zpoždění ještě větší než autobus. Z Pardubic to beru také trochu netradičně - ECčkem do Třebové, courákem do Červenky, pak dalším do Senice a odtud posledním (a poblitým) přes Kostelec do Prostějova...