Slavnosti podkováňského piva 18. - 20.8.2006

Sepsal: Jóžin a Klokan

Zvadlo jest dostupno na této adrese.

Pátek 18.8.2006

Jo, jo. Tak jako obvykle, já vyrážím z Čel. A., Klokan ale tentokrát tráví potkany v Interfarmě, a tak jede z Prahy. Dráhy mají jako vždy zpoždění, takže plán jet do Vysočan a odtamtud s Klokanem na společnou jízdenku padá a nezbývá mi, než se táhnout sám přes Nymburk a pak na zvíře nemravné čekat tři čtvrtě hodiny v Mladé Boleslavi.

Nemravně, neboť v hospodě mají jen Gambrhnus. Navečer dojíždíme do Skalska, naši milovanou hospodu Na vyhlídce už před pár lety zrušili, takže jdeme do té druhé, která Jožkovi není úplně sympatická. Dáváme si pár piv (samozřejmě výborný Podkováň, ale zvládly se sem bohužel infiltrovat i Svijany), jídlo prý nevedou. Pak jdeme pod náš oblíbený převis. Samozřejmě po tmě a dvoumetrové kopřivy nás nešetří. Převis nacházíme snadno, nenechávám se totiž Jožkou plést, chce nás táhnout někam jinam. Uléháme ku spánku.

V noci je mi celkem zima. Mám ještě někde mikinu, ale nenajdu ji, tak statečně trpím (a to jsem obrátila naruby i spacák), ráno se ukáže, že mikina byla zalehnuta mým chlupatým miláčkem.

Sobota 19.8.2006

Vstáváme a vaříme těstoviny s hovězím námořnickým masem, moc mi to nechutná, ale Jožka vypadá spokojeně. Zapomněla jsem si doma lžíci, takže se střídáme. Stejně nám něco zbylo k obědu. K podkováňskému pivovaru dorážíme chvilku před otevřením (tedy před desátou), takže jdeme ještě obhlížet kolotočáře a jejich atrakce. Je tu jedna podivná (Aerotrim), kterou Jožka vychvaluje, ale já si myslím, že je to tak na poblití.

Postupně, po zaplacení vstupu (á 60 Kč), ochutnáváme různá piva. Jako hezká atrakce je tu parní stroj pohánějící kolotoč. Jožka se sveze ještě s nějakou holčičkou (já až mnohem později, přičemž se do sedačky horko těžko narvu a přelézají mi z ní špeky - jestli bych raději neměla ten kolotoč pohánět já). Poté je vystoupení skupiny historického šermu Páni z Michalovic (ale ve skutečnosti jsou prý z Mnichova Hradiště), která se různě mlátí meči, palcáty a podobnými hrůzami
(a kupodivu se na to celkem i dá dívat). Část jejich výstroje si pak i vyzkouším. Je docela těžká.

Chvíli posloucháme hudbu, mírně kolujeme mezi stánky, a pak jdeme soutěžit. Já ve vození bas od piva rudlem a Jožka na té samé dráze válí sud. Je tam slalom, zatáčka a houpací lávka. Ani jeden nic nevyhráváme, já očekávám alespoň cenu útěchy (jako že jsem žena) a nic, tak zklamaně odcházím. Samozřejmě nakupujeme nějaká lahvová piva (hned na začátku). Ňufíkovi nealko a dia kvůli jeho sbírce etiket, nám pak desítku, čtrnáctku a černé, ale v krámku před bránou pivovaru, kde ho mají samozřejmě levnější. Jožka si kupuje i půllitr. Celý den popíjíme, posloucháme hudbu a vůbec se nemáme špatně. Je hrozné horko, ale pořád lepší než déšť jako kdysi v Broumově na pivovarských slavnostech.

Nejlépe hraje přeci jen Krajanka. Kolem 20:00 nechavše si natočit do flašky čtrnáctku, s pivem v ruce odcházíme najít si brloh (tedy s pivem jen já, Klokan ho i bez batohu cintá po zemi). Ještě stojí za to poznamenat, že pivo stojí podle stupňovitosti - tedy 10° - 10 Kč ... a tak. A jak mi ta desítka včera ve Skalsku chutnala, tak tady ji mají ještě o třídu lepší.

Od pivovaru ujdeme jen pár metrů údolím dolů, a už mě zvíře nezvedené táhne strání plnou kopřiv nahoru. Nahoře se naštěstí celkem spát dá, takže se ukládáme, nařídivše budík na 22:55, neboť ve 23:00 má být ohňostroj. Já spím tak tvrdě, že mne budík nezbudí, Klokana ohňostroj nezajímá, takže mne nakonec budí až samotný ohňostroj ... a vidím z něj opravdu jen dost málo:-( V noci pak přijde ještě nějaký deštík, takže máme ještě další budíček, tentokráte spojený se stavěním tropika.

Neděle 20.8.2006

Ráno vstáváme poměrně pozdě a neuvařivše, krmíme se stravou studenou. Pak se balíme a vyrážíme směr Dolní Cetno, je to nakonec docela pěkná cesta. Odtud jdeme po silnici do Strenic a ještě kus dál, na úrovni hráze zdejšího rybníka by měl být vlevo Malkov - chabé zbytky hradu, který už několik let hledáme. Leč u rybníka je daná stráň nechutně zarostlá, takže popocházíme až k zámečku a od něj lezeme skrz hustý bordel k hradu. A opravdu ho nacházíme - zdi žádné, pouze terénní pozůstatky - valy, příkopy, obrysy místností. Vše kvalitně zarostlé, takže focení nechávám na jindy (až nebude listí), pouze ukládám polohu do GPS.

Od Malkova pak míříme do Krnska na vlak - bereme to tentokrát přes Horní Krnsko, na návsi mají pěkný (funkční) hydrant a na kraji vsi směrem k železnici sympatickou hospodu (s Podkováněm), v neděli ovšem otvírá až v 15:00. Na zastávku dorážíme akorát na vlak do Mladé Boleslavi, navíc tu jednu stanici jedeme díky volbě správného vozu zadarmo. Z Boleslavi pak míříme do Peček, něco málo udělat na naší nové zřícenině...