Čundr po neokupované části Českého Ráje 2. - 4.3.2007

Zvadlo hnije zde.

Pátek 2.3.2007

Já s Klokanem jedeme tentokrát přes Pečky, odkud to do Nymburka bereme raději autem. Odtamtud pak pokračujeme rychlíkem směr Hradec spolu s Ňufíkama a Izolací, která nakonec zkonstatovala, že je lepší jet na čundr, než si ji doma leptat kyselinou.

Přestupujeme v Chlumci a slabě před půl devátou vylézáme na zastávce Nová Paka město.

Hospodu U Lípy trefujeme zcela bez problému, vyklubává se z ní ovšem pivovarský hostinec, vlastněný prý opravdu místním pivovarem. Točí 10°, 11°, 12°, 13° světlé, dále pak 13° tmavé, které ale aktuálně nemají. Při dotazu na něco k snědku se nejdříve vymlouvají, ale nakonec donesou "útlé chilli klobásy", tedy kapku pálivé párky. Vyzkouševše všechny druhy piva (i něco navíc), k půlnoci odcházíme. Jinak z mého pohledu je nejlepší 13°, ale nejhořčejší je 11°.

Cestou na červenou značku trošku bloudíme, ale jen trošku. Po značce vylézáme na první kopeček a za ním spíme... Ňufíci sami, my i s Eliškou (a tentokrát vyjímečně pod tropikem).

Sobota 3.3.2007

Ráno kapku prší, takže vykopávám zbytek asi až v 10:30. Klokan by se ovšem klidně válel až do neděle. Možná i do příštího roku.

Z cvičných důvodů rozdělává oheň Izolace ... tedy, tváří se tak. Sirky ovšem nemá (stejně jako sůl, otvírák a nůž), takže to nakonec zapaluju já - dokud mi ještě posledních pár sirek zbývá ...

Po snídani vyrážíme směr Kumburk. Dost fouká a mírně mrholí, ale to nám celkem nevadí. Hrad se skutečně pomalu a jistě opravuje, kupodivu to ovšem vypadá, že místní spolek využívá při opravách i hlavu. V paláci by se dalo spát ...

Zatímco já fotím hrad, zbytek vyráží do hospody Na Klepandě, kde se ostatně po nějaké chvíli scházíme. Kromě plzeňských splašků tu točí i svijanskou jedenáctku. Nakonec se necháváme zlákat i k obědu - vaří výborně, ale stravenky neberou a navíc diskriminují psy - klokani, opice a slepice do hospody můžou, psi nikoliv.

Z hospody míříme na Bradlec, který ovšem bohužel nikdo neopravuje a hrad se tak rozpadá úspěšně dál. Po nějakém tom focení a meruňkách ve vodce vyrážíme směr Bradlecká Lhota, Kyje a Allainova věž. Z věže se vyklubává "honosný lovecký posed" ... docela pěkné, na spaní nic moc.

Po modré slézáme dolů k Cidlině a téměř za tmy docházíme na Kozlov. K večeři vaříme čočku a posléze se proléváme svařákem. Klokan nechce hrát na kytaru a tak jdeme kousek pod hrad spát. Je jasno, takže nic nestavíme (děvčatům se nechce, jsou unavená ze společných hrátek v laborce).

Neděle 4.3.2007

Ráno vstávám jako vždycky první já. Tentokrát ovšem zbytek nevyháním, jdu fotit hrad a na to je lepší nemít tam pobíhající pochybná individua. Kromě valů a příkopů z hradu zbyly jen chabé zbytky obvodové hradby a části zdi napadané do příkopu.

Vaříme svařák a snídani ... a chvilku před dvanáctou vyrážíme. Je to tu jak na Václaváku. Z hradu se sypeme dolů do Lomnice nad Popelkou, kde mne na náměstí zaujme (zavřená) hospoda s Klášterem ... a pak nás značka prohání po městě jak zajíce.

Žlutá ke Košťálovu jde z počátku po hnusné silnici, ale časem skončí v docela hezkém údolíčku potoka, které končí u Košťálova nepříliš krásným lomem. Kus za lomem podcházíme železnici a míříme na místní hrad ... z kterého pro změnu kromě valů a příkopů zbyly jen nevelké zbytky obvodové hradby jádra.

A protože máme ještě chvíli času, z hradu jdeme na nádraží přes hospodu. Vyskytuje se kousek od kostela a točí slušného Samsona ... a žádné plzeňské sračky! Po jednom pivu ovšem musíme na vlak ... výdejčí není zrovna nejrychlejší, chvílemi to vypadá, že Izolaci, kupující lístky, ujedeme ... ale nakonec ne - čekáme na zpožděný rychlík od Turnova ...

V Železném Brodě se pak dozvídáme, že osobák v protisměru se rozpadl v Líšném a naše mašina ho musí jet odtáhnout. Přestupujeme tedy do přijevšího rychlíku od Tanvaldu a čekáme na návrat oné lokomotivy. Z Brodu pak vyjíždíme s 25 minutovým zpožděním ... takže nám to v Boleslavi, kde opuštíme usínající Ňufíky s Izolací, ujíždí. Další spoj směr Nymburk je pak osobák, který všude stojí půl hodiny, abychom si to zpoždění pořádně užili...