Jizerská nota 27. - 30.9.2007

Zvadlo hnije zde.

Tak zase další Jizerská nota.

Vzhledem k plánovanému zateplování přístavku našeho baráku byl čas našeho odjezdu, respektive i odjezd sám, dosti nejistý. Takže jsme nestihli koupit včas místenky na autobus Student Agency do Liberce, a tudíž nám nezbylo než jet vlakem. Student Agency, mimochodem, po vyhnání všech konkurentů z dané trasy velmi podstatně zvýšila jízdné...

Původně jsem chtěl jet z Peček do Nymburka autem, ale z Klokana vylezlo, že pojede přímo z Prahy, v důsledku čehož jsem se přeorientoval na veřejnou dopravu.

Čtvrtek 27.9.2007

Z práce jsem vyrazil extrémně brzy, abych stíhal vlak v 15:07 do Peček. Z Peček jsem plánoval jet vlakem v 16:50 do Poříčan a tam přesednout na vlak do Nymburka. Jenže...

Vlak z Prahy měl v souladu se zákonem schválnosti více než čtvrthodinové zpoždění, takže mi doma na převlečení, impregnaci bot a dopostarání se o Fayu zbylo necelých 15 minut. A tak jsem si cestou zpět na nádraží pěkně procvičil indiánský běh, navíc v dešti, jenom abych tam zjistil, že vlak má opět 15 minut zpoždění... To byl ovšem docela problém, protože v Poříčanech byly na přestup celé 3 minuty. Zeptal jsem se tedy nádražáků ... a dozvěděl jsem se, že pokud vlak z Peček zvládne odjet nejpozději v 17:02, v Poříčanech to počká. Odpověď docela na hovno.

Takže jsem se rozhodl jet raději autobusem v 17:00 do Nymburka. Jenže... V 16:58 přijel autobus na Sadskou, jehož řidič tvrdil, že v 17:00 z Peček na Nymburk nic nejede a že s ním mám odjet do Sadské, kde snad bude přípoj autobusem od Čelákovic. Uvěřiv mu, učinil jsem tak. Nicméně, když jsem přijížděli k Sadské, žádný vlak nebyl v dohledu, z čehož jsem usoudil, že asi ještě nejel, a dal jsem si pro změnu příjemný běh na nádraží, jen abych tam na onen vlak čekal v dešti jak idiot dalších téměř 15 minut. Zřejmě v Poříčanech počkal...

V Nymburku si dávám jedno Postřižinské - pivo dobré, ale nádražní hospoda docela zahulená a osazenstvo nepříliš přítažlivé. Vlak do Boleslavi má přes 10 minut zpoždění, takže se kapku bojím, jestli to v MB neujede, ale klokaní vlak má 20 minut, takže v pohodě. Třebaže si vlak dělá před Turnovem příjemnou pauzu mezi poli, rychlík na Liberec na nás čeká. A pak čeká ještě až zahřmí...

Takže v Liberci pivko nestíháme a jedeme rovnou do Oldřichova. Tam míříme samozřejmě do hospody - do Sokolovny kousíček od zastávky. Točí tu jedenáctky Konráda a Vratislav, obsluha je docela sympatická, takže s ní a ještě s jedním domorodcem kecáme až do půlnoci, pak teprve míříme do lesa.

Jinak obsluha nám říká, že tu byli Důchodci (což ostatně víme) a že je poslal spát ke Koze (tedy do Oldřichovského sedla). My ovšem věříme původní zprávě, že spí někde u modré směrem na Skalní hrad, takže tam i míříme a asi 5 m od cesty a 50 m od posledního oldřichovského baráku se ukládáme ke spaní. Počasí vypadá zatím celkem slušně, takže tropiko nestavíme.

Pátek 28.9.2007

Ráno vstáváme kolem deváté, balíme a bez jídla míříme na Skalní hrad - máme tam sraz s Důchodci. Už je zataženo a chvílemi mrholí. Na Skalním hradě mrholí taky, ale přesto tam něco fotím. Kromě do skály tesaného schodiště nejasného stáří tu zbyla nahoře jedna prohlubeň ve skále, zřejmě po místnosti, a kolem nějaké kapsy a prohlubně po trámech a kůlech.

Dole zapínám telefon a zjišťuji, že Důchodci nakonec spali u Kozy (a místní dobytek je tam docela rušil) a že na Skalní hrad kašlou a jdou přímo do Hejnic. Což je, vzhledem k Jitčině rozpadlosti, konec konců celkem rozumné. My se pod Skalním hradem pokoušíme rozdělat oheň a uvařit snídani, ale vyruší nás jakási banda pionýrů i se soudružkou učitelkou, takže se raději přesouváme někam, kde bude klidněji. Po cestě směr Oldřichovské sedlo začíná regulérně pršet. Já naštěstí zanedlouho objevuji vlevo od cesty pohostinný šutr. Spát se pod ním sice nedá, ale 2 lidi si tu v suchu sednou a malý ohýnek si rozdělají. Takže vaříme snídaňooběd a asi po 1,5 hodině stále za vydatného deště pokračujeme do Hejnic.

Asi 1 - 2 km za Oldřichovským sedlem je po pravé straně pár metrů od cesty dle Aleškova vyprávění převis pro dva.

Pršet přestává až kdesi nad Lužcem. V Hejnicích pak Důchodce potkáváme logicky v první hospodě - restauraci Kongo u mostu. Obsluhují tu šikmoocí, nicméně dnes nevaří ... a točí tu Svijany. Po nějaké chvíli se s drobnou zastávkou v cukrárně přesouváme do hospody U hada, kde mají výbornou jedenáctku Konráda, docela dobrou obsluhu, ale nic k jídlu. Sedíme tam zhruba do 19:00, pak já a Klokan míříme na country bál k Cimplovi, Důchodci spát do kempu.

U Cimpla si chceme dát nejdříve něco k jídlu, takže si sedáme vpředu ke stolu s trojicí trampů - Bedlou (M), Kýžou (M) a Báří (Ž). Ti tu na jídlo čekají už asi 3/4 hodiny ... a nám nakonec přinesou náš guláš a svíčkovou dřív, poněvadž na ně zapomněli. Po jídle se přesouváme na sál.

Permanentky podražily na 220 Kč, Hazard hraje zpočátku stejně špatně jako před lety - tváří se jako Tučný revival band a snaží se, seč to jde, hrát jen věci, na které se tancovat nedá. Po tombole (kde se Báří projevuje jako pořadatelka) a zbytečně otravné dražbě jakési veteše začíná Hazard hrát konečně trochu slušně - dokonce jim někdo poradil, že existují i skladby na 3 doby! Protože tedy po půlnoci hrají již rozumně, zůstáváme až do konce - do 2:00. Zvládám i dvě polky a 1 jive s Báří, tancuje se s ní velmi dobře.

Pozn.: V botách Alpine Pro se skutečně tancovat nedá, na místní podlaze ani trochu nekloužou, takže tancuju celý večer bos. Zlaté kanady...

Uložit se jdeme za vydatného deště na naše oblíbené místo nad Hejnicemi. Protože ale dost fouká, spíme nakonec raději o 50 m jinde, na louce, kde se ten vítr dá snést.

Sobota 29.9.2007

Asi v 9:30 vstámáme, balíme a za setrvalého deště vyrážíme dolů do Hejnic, koupit si v krámu snídani. Jíme pak na (vlakovém) nádraží, tam neprší. Pak se přesouváme na "potlach" do kina, kde opět potkáváme Důchodce. "Potlach" se věnuje jakémusi dávnému trampskému sloupku v Mladém Světě, k tomu hraje Epy de Mye, dá se to poslouchat, ale žádný zázrak.

Po skončení programu se pak Důchodci podporovaní rozežraným Klokanem chtějí jít někam nažrat. Důchodci tedy kamsi vyráží, jen aby zjistili, že v onom pochybném podniku by to trvalo tak 2 hodiny. Takže se posléze krmí z vlastních zásob v kempu. Já s Klokanem se jdeme podívat směr Raspenava, kde si pamatuju docela pohostinný motel. Ale je asi moc daleko, takže se nakonec vracíme zpátky do kina (s drobnou zastávkou v nádražní putyce, kde ovšem nevaří). Před kinem pak obědváme grilovanou krkovičku a Konráda.

Odpolední program je kvůli rannímu dešti (teď už neprší) také v kině, navíc posunutý už na 14:00, v kině se totiž od 20:00 promítá, takže musíme včas vypadnout. Hraje postupně Spolktrio (2), Hluboké nedorozumnění (1), jezinky od Plzně alias Přelet MS (2-), Epy de Mye (3+), Lístek (3), Sekvoj (3) a Bezefšeho (3).Nesoutěžně pak na závěr Wabi Daněk s Milošem Dvořáčkem - celkem to jde, na závěr zvládají i dvě písničky bez elektřiny, aby zvukaři už mohli balit dráty.

Po 19:00 se tedy přesouváme do kempu, kde má být "slavnostní" oheň. Vyschlí tu asi hodinu čekáme než přestěhují stánek s Konrádem z kina, nic tu není, stánek za plotem jako obvykle zavřený. Pivo se začíná točit ve stejnou dobu, kdy zapálí oheň. Pak se vyhlašují výsledky Noty, díky fan klubům to zcela nezaslouženě dopadlo v pořadí Bezefšeho, Sekvoj a Lístek. Pak se docela pěkně hraje, i když vítr spolu s ohněm se nás snaží usmažit. Asi ve 23:00 Klokana odtahávám k batohům a jdeme na včerejší louku spát, po předchozích nocích jsme docela nevyspalí.

Neděle 30.9.2007

Ráno vstáváme něco po deváté, všude kolem otravují houbaři. Snídáme studenou krmi, balíme a vyrážíme nejkratší cestou do Liberce, Klokan má totiž opět rozpadlé packy.

Nejkratší cesta je přes Ferdinandov a Olivetskou horu. Ve Ferdinandově, v hospodě U tetřeva zcela nečekaně potkáváme Důchodce, kteří navzdory očekávání tentokrát nejeli domů vlakem, ale rozhodli se to vzít (už asi naposledy) přes Jizerky. Dáváme si tedy s nimi jednoho Konráda, mají ho tu sice čistého, ale obzvlášť špatně natočeného.

A pak lezeme po modré podél Malého Štolpichu nahoru. Vzhledem ke Klokanově dýchavičnosti nás Důchodci ještě několikrát dostihují, ale u odbočky k vodopádu je vidíme naposledy. Nahoře je fůra cykloušů (je krásně - svítí sluníčko), Klokan se dost belhá, ale i tak jsme přes elektrárnu v Lidových sadech v 15:20. Scházíme o 2 zastávky níže, kupujeme jízdenky na tramvaj a jedeme na nádraží.

Nemáme už čas si dát v místním Šnek baru pivo, takže si alespoň necháváme natočit dva Konrády do našich půllitrů a bereme si je s sebou do vlaku, kde si dáváme i pozdní oběd.

Na prvním přestupu v Turnově čekáme asi půl hodiny na zpožděný a nechutně narvaný rychlík od Tanvaldu, díky čemuž nám také v Mladé Boleslavi nechávají ujet náš rychlík na Nymburk. Takže pak jedeme dalším vlakem, nechutně narvaným courákem, což znamená příjemné prodloužení celkové jízdní doby ze 3 hodin na 4.