Pokoutné putování Pošumavím 14. - 17.11.2008

Zvadlo hnije tady.

S touto akcí to vypadalo z počátku dost bledě. Mariána jede radši někam chlastat (jako by se se mnou minule dost neožrala), Poníci i Ňufíci jsou líní... a všichni ostatní přes zimu "spí". Kupodivu se ale po 5 letech ozývá MadMax, že by jako jel... a že budou nakonec tři, z čehož jistou část bude tvořit Fastred. Takže nakonec skutečně jedeme.

Pátek 14.11.2008

Vlak v 17:16 z Prahy není zcela využit, takže oproti očekávání i sedím. V Plzni na nádru mne odchytává MadMax a spolu i s Dejvem lezeme do vlaku směr Klatovy. Fastred se na nás pro tentokrát vysral.

V Klatovech míříme z nádru směr hospoda Modrý Abbé, která je sice dost nacpaná, ale i tak se vejdeme. Sedíme v podstatě před výčepem a kromě koutského, protivínského, chodovo-plánského a březnického piva zkoušíme i "vzorkovnici", čili 8 vzorků á 0,1 l ze všeho, co točí. Na jedné věci se shodneme: Platan je z aktuální místní nabídky asi nejhorší. Jinak mají tu i černé nealko pivo místní výroby s názvem Pivola - a chutná jako klasické černé pivo! Družíme se i s majitelem putyky a popíjíme asi do půl jedné, kdy se končí, ač oficielně mají do 22:00. Dejv zvládá většinu času v hospodě prospat.

Z hospody se snažíme mířit podle mojí mapy po červené směr Tajanov, nicméně bídáci z KČT to v posledních 17-ti letech zvládli přeznačit, takže se moje mapa úplně nechytá. Nakonec to s pomocí GPSky, do které jsme blbě zadali souřadnice, zvládáme příjemnou nábližkou přes Beňovy trefit. Spíme na kraji lesíka za Tajanovem.

Sobota 15.11.2008

Ráno vstávám jako obvykle první... a protože zbytek tvrdě spí, jdu se nejdříve podle blízké směrovky podívat na mohylové pohřebiště. Žádné mohyly tam nejsou, jen cedulky s čísly a obrázky... Prostě holej nesmysl tam chodit, natož k tomu vést odbočku ze značky. Po mém návratu zbytek stále ještě chrápe, takže jim dávám cca v 9:30 budíček. Vaříme vedle cesty, asi 20 m od našeho spacího fleku... a v průběhu vaření nám zvládá asi 1m od ohniště projet jakési auto, naštěstí mu nevadíme.

Odtama míříme po červené na Pušperk, nejviditelnějším pozůstatkem jsou vyzděné příkopy a pak pozůstatky paláce nahoře na hradě. V podstatě nic víc se nedochovalo a i toto se rychle rozpadá...

Pod hradem dobíráme vodu a dáváme pozdní oběd. Pak pokračujeme po červené dále směr Velký Kouřím alias Ruchomperk, pod který dorážíme nedlouho před setměním. Já jdu mrknout nahoru, jestli by se tam nedalo rozumně spát, nicméně za moc to tam nestojí. Fotím alespoň místní valy a příkopy, nic jiného tu k vidění není.

Spíme o kousek dál v podstatě na značce a stejně jako minule si jako jediný staví příbytek Dejv... a navíc stan, zvrhlík. Vaříme večeři, kterou zapíjíme donešeným koutským pivem, a grog. Něco po osmé se ukládáme.

Neděle 16.11.2008

K ránu padá shora trochu nějakého svinstva, takže radši stavím tropiko. Vaříme cosi k snídani a kolem 11-té vyrážíme.

Někde u hájovny Stará Ves vlézáme do mraků... takže na Novém Herštejně to na focení není ( i když já i MadMax se o něco snažíme). Hrad se pozvolna rozpadá a nikdo se o něj nestará... přitom je docela hezký. Dále pokračujeme po červené na Příkopy alias Starý Rýzmberk, kde se už o focení ani nesnažíme. Jinak z něj zbyly opět pouze valy s příkopy.

Z Podzámčí to bereme po silnici dolů do Kouta, na Rýzmberk ani nelezeme, je v mraku. V Koutě míříme samozřejmě k pivovaru, nicméně z venku na něm nic hezkého k vidění není a integrovanou hospodu taky nemá. Takže končíme v putyce "Korbelka"" asi 30 m od pivovaru, kde točí místní produkci v kompletním sortimentu 10° a 12° světlá, 14° tmavá. Nevaří tu (a prý ani v žádné z ostatních dvou koutských hospod), a tak jen chlastáme a hrajeme karty - krávu a mariáš. Mezitím venku začíná pršet, nicméně když nějak kolem šesté zvládáme plně vyzbrojeni vyrazit, zrovna neprší.

Vydrží to celou dobu, než vylezeme zpět do Podzámčí (pod Rýzmberk) a kus po žluté do lesa, kde chceme spát. Tam začíná pršet - snad proto, abychom nevařili večeři a museli se cpát různými nechutnostmi se starým chlebem. Já spím tentokrát pod tropikem, zatímco MadMax s Dejvem se tulí v Dejvově ministanu. No co, aspoň je chlapcům teplo.

Pondělí 17.11.2008

K ránu přichází pár sněhových přeháněk. Něco po deváté vstáváme a vyrážíme zpět na Příkopy, anžto tady to na vaření moc není. Já dělám pár fotek, zatímco MadMax se za pomoci kusu novin pokouší neúspěšně rozdělat oheň. Takže mi po dofocení nezbývá než přispěchat se svou březovou kůrou... jen aby mi Dejv zanedlouho zalil už slušně hořící oheň vodou z kotlíku. Nakonec to znovu rozděláváme, ač se tomu moc nechce. Vaříme snídani... a po ní vyrážíme na Rýzmberk, protože ostatním účastníkům se na Nový Herštejn dvakrát moc nechce.

Na Rýzmberku je k vidění kupodivu víc, než jen rozhledna a hospoda, nicméně KČT se o hrad zrovna moc nestará. Navíc hospoda funguje jenom o prázdninách. Po odfocení pak pokračujeme po zelené (a posléze bez ní) na nádraží do Kouta, kde tak akorát stíháme vlak ve 13:33 do Domažlic.

V Domažlicích okamžitě zapadáváme do nádražky, která se chlubí Koutským pivem... a nic jiného tu naštěstí nemají, neboť nájemcem hospody je pivovar. Dáváme si po 2 pivkách, bereme i něco do flašky a vlakem ve 14:32 pokračujeme hrajíce mariáš do Plzně, kde se loučíme...