Jihlava a Sázava 12. - 14.6.2009

Zvadlo na tuhle akci nikdy neexistovalo.

V plánu původně bylo jet v sobotu Jihlavu a v neděli dát průjezd Brnem po Svratce - kolem jedenácté tam pouštěla vodu elektrárna, navíc se měla vypouštět Brněnská přehrada (kvůli čištění). Jenže v pátek odpoledne mi volá Mariána, že Fidorka (smetákoidní fenka jedné Mariániny bývalé sexuální partnerky) hárá a že on ji prostě touží nechat nakrýt a Dynosaurus je impotent. Nakonec tedy končíme na tom, že v sobotu pojedeme Jihlavu (mám už koupený lístek do Brna a z Brna ... navíc takový, co se nedá vrátit) ... a dál se uvidí.

Pátek 12.6.2009

V pátek přijíždím asi v půl osmé rychlíkem do Kuřimi. S Mariánou a Osmým Divem Světa pak popíjíme jedenáctku Krakonoše z minisudu ... a ač to z počátku vypadá, že manželé Volní pojedou v sobotu odpoledne do Práglu krýt Fidorku a já budu muset jet do Prostějova, nakonec končíme s o něco lepší variantou - a to že do Práglu pojedeme všichni a v neděli si sjedeme spodní Sázavu .... lepší než drátem do oka.

Sobota 13.6.2009

Ráno vstáváme kolem osmé, ač jsme chlastali docela dlouho ... protože tentokrát mají pouštět z Mohelna jen do jedenácti. Manželům Volným ale neskutečně dlouho trvá, než se vykopou ... navíc Osmý Div Světa se, v souladu se svou leností, nakonec rozhoduje, že nepojede, anžto ho prý bolí hlava. A to měl řídit. Takže nakonec vyjíždíme těsně před desátou jen já a Mariána, která, ač rozhodně není střízlivá, musí řídit. Ale jede celkem bezpečně, i když musí spěchat...

Pod hráz Mohelna přijíždíme asi v 10:50, rychle sundaváme lodě a soukáme se do gumy ... a na vodu stíháme vyrazit jen pár desítek sekund poté, co zavřou vodu. Naštěstí to vypnuli tak o 3 minuty později než měli. Já jedu na kajaku, Mariána singluje na Lothloshitu. Oba jezy nahoře jedeme ... na řece se celkem nic neděje, hold to není ani na ten kajak. Kousek před snad jedinou peřejí na Jihlavě, co stojí za zmínku, se odšprickovávám, s tím že zupdatuju kilometráž ... takže peřejku nakonec jedu odšprickovanej a dole pod ní vylejvám. Peřej je zákeřně v zatáčce a zrovna dneska nad ní nejsou žádné hromady přizdisráčů, takže není vidět moc dopředu.

Hrubšický jez jedeme protržením vlevo od středu, Mariána s sebou má i kameru, takže kromě nějakých fotek bych měl mít jeden sjezd místního jezu i natočenej. Jez na kraji Ivančic je tentokrát nejlépe sjízdný vlevo ... a jedeme ho taky oba. V 15:00 jsme u mostu v Ivančicích ... protože jsme se nikde nezdržovali. Mariána volá svému drahému otci, který ji jede až z daleké Třebíče dělat odvoz z Ivančic zpět k autu ... pak se vyvalí na slunce a chrápe.

Když se Mariána s autem vrátí z Mohelna, nakládáme a jedeme zpět za Osmým Divem do Kuřimi ... na to, jak se včera tvářila, že je potřeba spěchat, aby byli s Fidorkou v Práglu (respektive u Práglu - v Mirošovicích) včas ... tak tentokrát nikam nespěchá, vše jí dvě hodiny trvá a tak, takže nakonec vyjíždíme směr Mirošovice až něco po sedmé .... a to jsme mohli klidně i o dvě hodiny dřív ...

Sjezd v Mirošovicích zvládáme přejet, takže z D1 sjíždíme až u Stránčic ... kde manžele Volné opouštím - jedu Aleškovi nakrmit ptáky, protože je na vodě. Takže jdu pěšky na vlak do Světic, pak jedu bez jízdenky do Prahy a posléze do Stodůlek.

Neděle 14.6.2009

Ráno se vracím vlakem do Mirošovic, kde máme v 10:04 sraz. Tentokrát ovšem i s jízdenkou:-( Manželé Volní tu samozřejmě nejsou ... takže si nakonec dávám v hospodě přilehlé k nádraží jakousi hnusnou točenou malinovku, pivo nemají (jen jihoafrické chemikálie). Sebranka se objevuje až těsně před jedenáctou ... a přes Benešov míříme do Týnce nad Sázavou. Parkujeme na tábořišti u jezu ... a jako správní Češi, jdeme na pivo. Mají tu desítku a dvanáctku Ferdinanda, ale bohužel stíháme jen jedno, protože místní hospoda má otevřeno jen do 11:30 a pak až od 15:00.

Osmý Div Světa furt drmolí, že na vodu nepojede, protože tam jsou jezy ... ale nakonec ji Mariána zvládá udržet na řetězu. Jez na ř. km 19,6 má tentokrát zahrazenou šlajsnu a vody je dost málo (59 cm na vodočtu v Nespekách - prý 13 cm nad minimem), takže se ani nikde zhoblovat nedá. Mimochodem, připadá mi, že těch 59 je ve skutečnosti minimum ... při 46 by ta řeka byla sjízdná tak na kole. Následující 2 jezy jsou sjízdné propustí, ikdyž to kapku drhne. Hnusný nesjízdný jez na ř. km 16,2, jenž zove Kaňov, má poškozenou zábranu v propusti, takže tam teče relativně dost vody ... a poprvé v životě ho jedu. Mariána jako přizdisráč to dává jen v singlu. Opět následují 2 jezy sjízdné propustí, vody moc není a manželé Volní na nějaký ten šutr nehledí - spíše naopak, berou to snad přes všechny, co v řece jsou ...

K Lesnímu jezu (ř. km 12,0) dojíždím první ... a vida slunečníky Ferdinanda v občerstvení mezi řekou a náhonem jezu, jdu na průzkum. Skutečně točí benešovskou desítku za nepříliš lidových 24 Kč a pak ještě nějaký jihoafrický patok. Mimochodem, tohle je první Ferdinand od Týnce, aspoň z toho, co bylo vidět z řeky. Standardně tu točí do kelímků, ale vidím, že mají i nějaké sklo ... takže na požádání dostávám do skla, navíc bez zálohy, ovšem s poznámkou, že ho chtějí vrátit... Mariána s Osmým Divem přijíždějí asi až v půli mého piva ... už jsem si říkal, jestli třeba nesouloží na posledním jezu. V lodi mají hezký bazének, a tvrdí, že ji mají někde na boku prolomenou a už dvakrát vylévali. Hold nemají jezdit jako obrněný transportér, zvlášť když jedou na Mariánině chatrné trosce...

Další pivko dáváme společně a mezitím se domlouváme, že manželé Volní skončí u mostu v Kamenném Újezdci a vrátí se pro auto, zatímco já sjedu klasicky do Pikovic a tam mne vyzvednou. Mariáně pak na chvíli půjčuji kajak ... a já si dávám dalšího Ferdinanda:-) Mimochodem, mají ho tu mnohem lepšího než v Týnci. No ... a pak jedeme - já do Pikovic a zbytek jen k nejbližšímu mostu. Za této vody to ani na tom kajaku žádnej adrenalin není...

V Pikovicích pak na sebranku strašně dlouho čekám ... v přilěhlé hosppodě mají klasicky jen jihoafrické patoky ... Když konečně přijíždějí, nakládáme moje krámy a jedeme do Prahy, nechat znovu nakrýt Fidorku. Mimochodem, o kousek výše ve vsi, po levé straně při silnici na Hradišťko jsme viděli nějakou hospodu (Na růžku?) s cedulí Ferdinanda...

Z Práglu pak jedeme do Peček vyložit mně a kajak ...