Jizerská nota s Mojmírem 25. - 27.9.2009

Zvadlo na tuhle akci nikdy neexistovalo.

Pátek 25.9.2009

Něco po šesté vyjíždíme v sestavě Klokan, Mojmír a já z Peček autem směr Raspenava. Cesta celkem jde, až na poslední úsek po tmě z Oldřichovského sedla po uzounké klikaté silničce ... dost blbě se zatáčí, když člověk ani nevidí, kam ta silnice vede. Na místě celkem snadno nacházíme "hotel Sport", kde máme zařízené ubytování za 150 Kč na osobu a noc ... přičemž Mojmír není osoba. Zároveň tam na nás čeká Deštěnka s manželem Martinem a synem Maximem, který je o fous starší než Mojmír. Zabydlujeme se, krmíme a seznamujeme děti a nějak po deváté vyrážíme (autem) na country bál k Cimplovi, zanechavše Mojmíra v opatrování Deštěnky a spol.

U Cimpla hraje celkem slušně Hazard, ale na sále točí jen Svijany ... naštěstí přímo v hospodě mají i Konráda, takže v pohodě. Asi do půlnoci tancujeme a pak jedeme zpět do Raspenavy ... abychom nepřetěžovali naše hlídače.

Sobota 26.9.2009

Ráno se poměrně dlouho balíme, abychom s sebou měli na Notu vše potřebné. Nakonec něco po desáté odjíždíme do Hejnic, kde má v 10:30 začínat před Perunem Dětská nota. Cestou od auta (zaparkovaného mezi večerkou a nádražím) potkáváme snídající Důchodce. Tak se družíme ... a všichni pak odcházejí do kina na "potlach", který má začínat v 11:00, zatímco já s Mojmírem hodláme koukat na Dětskou notu, s ním se to do kina moc nehodí. Martin zůstal se spícím Maximem v autě.

Je hezky, svítí sluníčko, před Perunem se ovšem nic neděje. Obhlídkou okolních stromů pak zjišťuji, že Dětská nota byla přesunuta na 14:00 do kempu, což se ovšem kryje s hlavním programem. Takže mi nezbývá než jít do kina, pokud nechci 3 hodiny objíždět s kočárkem Hejnice. Mojmíra tedy máme v kočárku v předsálí kina, kde se o něj tak po různu staráme ... a nakonec ho bereme i na chvíli dovnitř. Moc to nejde, když řve, tak musíme zase ven... Pořad v kině pojednává o Karpatech, ukazuje celkem pěkné fotky a předčítají se tu nějaké blbosti, do toho občas zahraje Lístek. Celkově nic moc. Končí se až nedlouho před 14:00 ... takže nemáme čas ani zajít někam na oběd, musíme do kempu.

Klokan s kočárem a Důchodcema jedou přímo, já s autem popojíždím k hospodě Dělnický dům, kde si dávám jednoho rychlého (a výborného) Konráda a jdu pěšky do kempu. Deštěnka a spol. se jdou kamsi najíst, takže o nich asi 2 hodiny nevíme, anžto si vybrali nějaký silně neschopný podnik poblíž Peruna.

Program reálně začíná samozřejmě o poznání později, klidně jsme si ten oběd v Dělnickém domě mohli dát. Jinak v kempu točí pouze Svijany (dokonce i ve stánku za plotem), jsou pro letošek sponzorem festivalu ... což je oproti Konrádovi v minulých letech rozhodně krok zpět. První hrají 2 dětské kapely (Kabája, Věndy), za moc to nestojí. Víc se jich nesešlo, proto akci před Perunem zrušili. Pak následují normální kapely – Epy de Mye a Hluboké nedorozumění hrají slušně, přelet MS nic moc a zbylý Sekvoj, Lístek a Bezefšeho nic nového nepředvedli – takže mizérie. Staré dobré kapely jako Chudinkové či Ozvěna nikde. Na závěr hraje jako host Jitka Vrbová a kapela Knezaplacení ... jsou to sice trampské písničky, ale Jitčino podání mi silně připomíná Šulákovou...

Jinak Deštěnka a spol. časem dorazili, Mojmír s Maximem se plazili po dece a po okolí, ke konci pak Deštěnkovic odjeli a Mojmír se přestěhoval tlustě oblečen do kočárku ... k večeru je už celkem zima. Chudáci z Hlubokého nedorozumění skončili poslední a ještě to organizátoři veřejně vyhlásili, Epy de Mye kupodivu druzí. Zbytek není podstatný:-)

Po vyhlášení míříme do Dělnického domu, kde si dáváme večeři, protože Mojmír zatím spí. Zanechali jsme ho na chodbě, přímo v hospodě se kouří a na zahrádce by už byla zima. Jenže, samozřejmě, (a to jim to netrvá dlouho) než nám jídlo přinesou, Mojmír se vzbudí a začne řvát. Takže se u něj nějak střídáme na chodbě ... a po dojedení se vracíme do Raspenavy. Jinak vaří tu výborně.

Neděle 27.9.2009

Ráno se dlouze balíme ... a stíháme to rychleji než Deštěnkovic. Platíme ubytování a zjišťujeme, že fungují i v zimě, ale musí mít dost lidí, aby se jim vyplatilo topit. Cestou domů ještě zastavujeme u hostince Na křižovatce, který taky nabízel ubytování, ale nedalo se tam dovolat. Každopádně, zdá se, že ho koupili nějací šikmoocí a místo ubytování zřídili pěstírnu marihuany či manufakturu na cigarety ... aspoň podle toho, co mi říkala jedna z nich, už se tu neubytovává...