Žebrák, Točník a Valdek 16. - 18.4.2010

Zvadlo bydlí tuhle.

Pátek 16.4.2010

Na hlaváku se scházím s Mariánou a Dynem. K vidění je tu i Osmý Div Světa - ale ten s námi nejede, radši bude v Práglu kuchat psy. Hrajíce vrhcáby jedeme rychlíkem do Zdic, zde přesedáme na courák do Praskoles. Odtamtud jdeme po značce do Žebráku, kde objevujeme na hlavní silnici jakýsi neznámý podnik s cedulí Bakaláře. Ale nemají ho, prý jim nedovezli sudy - nicméně tvrdí, že zítra už určitě bude. Nevadí, jdeme kousek dál do pivnice U Vosy. Zde mají 10°, 11° a 12° Bakaláře - dáváme si ale každý jen jedno pivko - sraz se zbytkem máme v Točníku v hospodě U krále Václava IV.

MadMax s Dejvem už tam jsou, ale chlastají venku - uvnitř je plno. Točí tu 10°, 12°, 13° černou a 14° polotmavou Herolda. Jedno pivo dáváme venku, ale je už sviňská zima, takže pak řešíme, jestli nezměnit podnik. Naštěstí se uvnitř u jednoho stolu uvolňuje pár míst, takže se tam přesouváme. Chlastáme a hrajeme na kytaru, Dejv jako obvykle spí. Kolem půl druhé nás jako poslední vyhazujou, takže se jdeme vyspat do lesa směrem na západ po červené značce. Nic nestavíme, je jasno.

Sobota 17.4.2010

Vstáváme pozdě a vaříme na cestě snídani, resp. oběd. Balíme a kolem 13:00 vyrážíme zpět do vsi Točník na hrad Žebrák, za vlez na věž se platí 20 Kč. Já obíhám hrad a fotím, Mariána se válí na hradbě - je jí blbě, už je stará a neumí chlastat.

Ze Žebráku jdeme logicky na nedaleký hrad Točník. Nahoře netrefujeme standardní východní vlez do hradu přes most ... takže dovnitř lezeme západní bránou poblíž hradního občerstvení, což má ten příjemný vedlejší efekt, že neplatíme vlezné. Na hradě je jakázi kulturní akce - chvílemi tu nějaká banda hraje metal, mezi tím předvádí nějaká mládež před purkrabským palácem docela povedené divadlo. A celkově je tu strašně moc hezkých holek. Jinak hradní expozice je horší než bývala - k replice středověkého jeřábu se nedá dostat a ani tu o ní nemají žádný pokec, gotická truhla z bůh-ví-kterého století leží volně v rohu kaple bez jakékoli cedulky ... Ale v občerstvení točí desítku Bakaláře (za 25 Kč).

Z hradu se sypeme zpět do hospody U krále Václava IV., já před tím ale ještě odbíhám vyfotit Žebrák (hrad) od severu. Pří té příležitosti zvládám ztratit mobil - chtěl jsem jím poslat Klokanovi fotku místních hradů, takže jsem ho v rámci zapínání nechal v nezavřené kapsičce od ledvinky... Ale nakonec ho zase nacházím, vylétnul mi z ledvinky pří přeskakování potoka a skončil asi 10 cm od jeho okraje ... naštěstí na suchu. Jinak hradní vršek je z této strany moc zarostlý, takže se odtud stejně fotit nedá.

V hospodě dáváme dvě piva - a pak vyrážíme směr městečko Žebrák, kde chceme otestovat onu "první" hospodu ze včerejška, zda jim Bakaláře skutečně dodali. Jenže mají zavřeno, prý dnes až od 19 h. Takže jdeme na jedno k Vose. Pak pokračujeme po silnici do Hořovic a dále do Podluh, odkud vede na Valdek žlutá značka. Ukládáme se kousek za vsí ve vojenském prostoru, opět je jasno, takže nic nestavíme. Vaříme večeři a chlastáme.

Neděle 18.4.2010

Ráno vstává první Mariána - anžto spěchá za Osmým Divem Světa - a vaří snídani. Tentokrát vyrážíme už kolem 10:00, pokračujeme po značce na Valdek. A tam nás čeká příjemné překvapení - hrad se opravuje! Přes příkop vede jakýsi most z lešení, vstupní brána je opravená a aktuálně se opravuje zeď severně od ní. Dle maringotky na parkovišti před hradem se na opravách podílí plzeňský Pegisan - žádné informace k rekonstrukci tu ale nikde nejsou.

Fotíme a něco po poledni vyrážíme dál - po žluté a zelené do Mrtníku, odtamtud po cestách kolem potoka do Komárova, kde MadMax s Dejvem uzří autobus do Hořovic, kterým nás následně opouštějí. Já s Mariánou a Dynosaurem pokračujeme po silnici do Oseka, kde kotvíme v restauraci Slavoj - točí tu slušnou 12° Bakaláře.

Ale aby nám ji natočili, musíme si jít dolů do sklepa přepojit hadici od sudu z bomby (prázdné) na kompresor. Naštěstí to Mariána zvládá. Po 2 pivkách pokračujeme po silnici dále do Hořovic na vlak, kterým v 15:58 odjíždíme...