Jizerská nota 28. - 30.9.2012

Zvadlo na tuto akci nikdy neexistovalo.

Letos jsme se rozhodli vyrazit na Notu bez dětí - bez hlídání bychom stejně museli oželet minimálně country bál. Takže jsme si pozvali z Prostějova hlídací babičku a nechali ji na pospas dětem.

Pátek 28.9.2012

Vyrážíme - jen a Klokan - asi v 16:40 autem do Liberce ... spojení vlakem či busem (přes Prahu), je mizerné. Jede se celkem dobře, první problém nastává až na kraji Liberce - kousek za sjezdem na Vesec začíná mohutná kolona, která se téměř nehýbe. Hlavně pravý pruh, do kterého časem přejíždím s vidinou opuštění dálnice je tragický. Takže tu ztrácíme minimálně 20 minut ... Dálnice je totiž dál zablokovaná napříč stojícím hasičským vozem a na našem sjezdu tedy opouštějí dálnici všichni. Ani jedno parkovací místo cestou od sjezdu nevypadá rozumně, takže parkujeme až na rochlickém sídlišti - kousek vedle Penny Marketu. Urychleně opuštíme auto a míříme na nádraží, máme na to 20 minut, což není mnoho. Místy i běžíme. Nakonec stíháme alespoň vlak, lístky samozřejmě ne. I tak to v Klokanově případě docela překvapí.

Jízdenky nakonec kupujeme v jakémsi automatu přímo ve vlaku, čímž ovšem zarmoutíme průvodčího, který nám je nemůže prodat s přirážkou. Vlak je pěkný, moderní ... a sestává ze dvou jednotek, které se v Raspenavě rozdělí - jedna pokračuje na Frýdlant, zatímco druhá jede do Bílého Potoka. Takže jsme krásně za necelých 40 minut bez přestupu v Hejnicích. Škoda jen, že tento vlak (18:34 z Liberce) je poslední, kterým se dá do Hejnic dostat.

Chceme si dát U hada jedno pivo, ale mají nepochopitelně zavřeno, tak jdeme do Ferdinandova k Cimplovi rovnou. Ač jsme tu dost před osmou (což je oficielní začátek country bálu), sál už je otevřen ... a na většině stolů je rezervace, zůstávají jen dva malé vedle baru, tak u jednoho z nich končíme. Letos točí Konrada i přímo na sále, nemusíme pro něj vedle do hospody. Hrají Nudličky ... a moc jim to nejde. Předtančení mají na triku The Wings, první (step) je tragické, zbytek je dobrý. Nicméně o nějakou výuku se nesnaží.

Country bál končí poměrně brzy, snad kolem půlnoci. Ještě se sluší zmínit, že provozovatel sálu tu uspořádal jakousi soutěž v hledání nálepek Konrad, v rámci níž ironicky vyhráváme čtyři svijanská piva. Z Ferdinandova jdeme na naše oblíbené spací místo nad Hejnicemi, kde si stavíme tropiko - počasí nevypadá příliš důvěryhodně. Tyče a kolíky musím vyřezávat jen já, protože takytáborník Klokan si zapomněl nůž. A to radši nehovořím o lžíci...

Sobota 29.9.2012

Ráno vstáváme kolem deváté, balíme a míříme zpět do Hejnic, kde v 10 hodin začíná na náměstí Dětská nota. Je hezky, ale po ránu chladno. V místním krámu pořizuji snídani ... a snídáme následně před pódiem, moc diváků tu není. Hraje jakási skupina postarších ženštin, na děti moc nevypadají. Přidávají se k nám Důchodci a spolu pak posloucháme pubertální dvojici Kozák + Kulíšek - hrají docela dobře, texty mají odvážné.

Před jedenáctou se přesunujeme do kina na "potlach", nicméně zbytečně brzo, načas se samozřejmě nezačíná. Besedu o trampském humoru prokládají písničky Hlubokého nedorozumění - původně měli hrát Chudinkové, ale nejsou tu a nikdo se nám nenamáhal sdělit proč. Akce v kině končí asi ve 13 hodin, pak se přesouváme do kempu na hlavní program.

Hrát začínají ve 14:00, vystupuje šest slíbených soutěžních kapel + tři ze čtyř účastníků Dětské noty (k čemu tedy ta Dětská nota je?) - všichni 3 jsou docela dobří - a dva hosti: místní Jarret (nic moc) a Kamelot. Z kapel mne zaujala hlavně chrudimská Chrpa, která hrála pěknou trampskou hudbu ... proto se samozřejmě na stupně vítězů nepodívala. Zvítězila Sekvoj se starými fláky z osmdesátých let, do autorské soutěže dala písničku Vlídný kout, která vyšla už v roce 1991 na LP desce ... tohle by v minulých ročnících nešlo. Jinak v přilehlém stánku točí Konrada za velmi slušných 20 Kč. K večeru se ochlazuje, ale nabaleni jako pumpy to nějak zvládáme, tentokrát i bez svařáku. Na závěr se z anketních lístků losuje, kdo dostane permanentku na příští rok ... a nakonec jsem to po několika nepodepsaných já. Takže teda lezu na pódium, Déčko mi gratuluje a říká, že se před příští Notou mailem ozve ... anebo se mám sám přihlásit.

Následuje tradiční oheň, kde zpíváme asi do 23:00 (Důchodci odpadají ještě dřív), pak se jdeme uložit na naše oblíbené spací místo

Neděle 30.9.2012

Vstáváme opět kolem deváté a snídáme vločky. Je pořád hezky, svítí sluníčko a tak se držíme plánu jít do Liberce pěšky přes Jizerky. Tentokrát cílíme na zelenou značku z Ferdinandova na Hřebínek, Novou Louku a dál. Slézáme tedy do Hejnic a pak stoupáme do Ferdinandova, v hospodě U tetřeva doplňujeme tekutiny Konradem.

Zelená vede po poměrně nově opravené lesní cestě, takže je celkem pohodlná, ale nezajímavá. V zimě by se dala jet na lyžích ... tedy pokud nebude prohrnutá. Na Hřebínku je fůra cykloušů a otevřený stánek, ovšem s pivem pouze lahvovým. Dáváme oběd z vlastních zásob a pak pokračujeme na Novou Louku a bez zacházky k vodnímu dílu Bedřichov do sedla Maliníku. Odtud se sypeme po červené dolů k České chalupě - točí tu teď Klášter, nicméně nezastavujeme (v sedle ani na Nové Louce nic zajímavého neměli).

Po červené a následně po žluté pokračujeme do Lidových sadů, nicméně po cestě ještě vidíme hezkou, nicméně t.č. v rekonstrukci rozhlednu Liberecká výšina, navíc s cedulí žateckého piva. Na konečné tramvaje v Lidových sadem neprodávají jízdenky, takže pěšky scházíme o 2 zastávky níže k hlavnímu vchodu do ZOO a tam je kupujeme ve stánku, automaty zrušili. Tramvají a následně autobusem se přesouváme k autu na rochlickém sídlišti, kterému se naštěstí nic zlého o víkendu nepřihodilo, a tudíž ním můžeme v klidu odjet domů.