Jizerská nota 27. - 29.9.2013

Zvadlo nebylo vytvořeno.

Tentokrát to vypadá s hlídáním dětí dost špatně - prostějovská babička je uprostřed rekonstrukce domu a kolešovická nemocná a ještě má jít o víkendu do práce. Nakonec si pro ně kolešovická přijíždí v pátek odpoledne do Prahy s tím, že je vezme v sobotu do práce. Kdybych loni nevyhrál ty permanentky na letošek, tak bychom se na to asi vykašlali...

Pátek 27.9.2013

S Klokanem se scházím před pátou na Černém Mostě a jedeme s JanČůrákem do Liberce. Dlužno podoktnout, že nákup jízdenek přes jejich web neprobíhal ani zdaleka hladce - peníze si strhli, pak nahlásili chybu a jízdenky nevydali. Na maily samozřejmě nereagovali a po telefonu jsme to řešili dlouho a asi na třikrát, celkem jim to trvalo 2 dny, ale nakonec jsem z nich ty jízdenky vymlátil. Už aby zkrachovali...

Autobus vyjímečně přijíždí do Liberce na čas, takže vlak do Hejnic stíháme. Přijíždíme tam po sedmé a jdeme k Cimplovi na country bál. Hospoda U hada definitivně zanikla, jsou místo ní barvy-laky. Důchodce vidíme oknem v hospodě Kongo, tak s nima prohodíme pár slov, ale pivo si tu nedáváme, chceme u Cimpla zabrat nějaká místa.

U Cimpla ovšem nikdo není - country bál ještě neotevřeli a samotná hospoda je neobvykle prázdná. Ale mají tu pěkná krbová kamna a dobrého Konrada. Kolem osmé country bál skutečně otvírají, ale celkově tu je velmi málo lidu. Hrají Nudličky - povětšinou obkročák, občas polku nebo waltz. A samozřejmě ploužáky ... ale valčík nebo třeba jive ... to neumí. Akce končí něco po půlnoci. Spíme na našem oblíbeném místě nad Hejnicemi.

Sobota 28.9.2013

Vstáváme v 9 h a jdeme zpět do Hejnic, od 10 h začíná Dětská nota. Ještě před ní se snažíme koupit snídani v obvyklém krámu - ale nic moc tam nemají a to co mají, mají brutálně předražené (máslo za 45 Kč atp.). Klokan navíc neumí chodit, takže si při vstupu do krámu zvládá zkurvit kotník. Dětskou notu opět zahajují nějaké skorodůchodkyně, po nich nastupují dětičky, ale těm pořád vypadává proud... Taky se tu scházíme s Důchodci. Následně slyšíme ještě jednu velmi sebevědomou a zcela hroznou zpěvačku a po ní už jdem do kina, na Chudinky. Taky by si to mohli zorganizovat tak, aby se vystoupení nepřekrývala.

Chudinkové hrají pořád dobře, ikdyž jsou silně přestárlí. A v kině mají nové sedačky. Končí se něco před jednou hodinou, takže do začátku programu v kempu máme více než hodinu. Jdeme tedy na pivo do Dělnického domu. Nutno ještě podotknout, že na Dětské notě ani u kina/v kině nebyl stánek s pivem. To od organizátorů nebylo moc hezké...

V Dělnickém domě nakonec dáváme jen to pivo - kuchyni mají zavalenou objednávkama, takže bychom na jídlo čekali aspoň hodinu. Pak se přesouváme do kempu. Začíná se téměř načas, střídají se soutěžní kapely s top tři Dětské noty. Asi nejlépe hrají Bob a bobci, tedy pokud si odmyslíme Chudinky. Ale vyhrává samozřejmě Sekvoj, která předvedla opět jen opakování svých starých hitů, nic nového.

Oheň začíná ve 21 h, Chudinkové se kupodivu neúčastní. V průběhu času si hudebníci vytvoří vedle ohně vlastní skupinku, takže u ohně nejsou téměř slyšet. Po půlnoci odcházíme na naše obvyklé spací místo zanechaje Důchodce v kempu.

Neděle 29.9.2013

Ráno vstáváme, balíme stan (ano, tentokrát skutečně stan) a vyrážíme na nádraží. Vlakem odjíždíme do Liberce, následně pak busem do Prahy. Původně jsme chtěli jen popojet do Rychnova u Jablonce a vzít to pěšky přes Frýdštejn do Malé Skály, ale kvůli Klokanímu kotníku to musíme zrušit.

Bus do Prahy potvrzuje pověst Student Agency coby nejhoršího dopravce v ČR - přijíždí asi o 20 minut později, čímž nám samozřejmě ujíždí vlak domů a nezbývá nám než hodinu čekat na další...