Podruhé na Lopatu 22. - 24.3.2013

Zvadlo nebylo vytvořeno.

Pátek 22.3.2013

S Dejvem se scházíme před šestou v Plzni. Míříme tramvají k Lochotovi - jen Dejv netrefuje tu správnou, takže se trochu projdeme. Mají tu docela pěknou servírku, kromě ní slušnou jedenáctku a čtrnáctku, nicméně točí i jihoafrické břečky. Dáváme pár piv a něco k jídlu, chvíli po osmé pak míříme na tramvaj směr centrum. Protože máme ještě relativně dost času, stavujeme se ještě na jedno malé v KMP - konkrétně zkoušíme American Pale Ale z Čižic, je docela dobrý.

Z nádru odjíždíme 21:08 do Zdemyslic, odtud pak míříme k Vlčtejnu. Po cestě to ale zalamujeme doprava do lesa, kde se ukládáme pod Dejvovou plachtou. Není zrovna teplo, teplota padá někam k -10°C.

Sobota 23.3.2013

Vstáváme celkem pozdě, vaříme snídani a pak míříme na Vlčtejn. Na hradě nikdo není a branka do jádra je zamčená. Fotím tedy nejprve předhradí a vnějšek a následně vylézám na skalku jádra a prolézám dovnitř do paláce. Mám trochu obavu, jak slezu dolů ... kanady nejsou úplně nejlepší lezecká obuv. Ale kupodivu to nakonec jde bez problémů. Jinak v jádře je kromě zdiva hradu k vidění jen pokladnička na příspěvky a asi 2 cedule, toť vsjo. Ale o hrad se starají, jádro je v dobrém stavu, zbytky zdiva předhradí by si ale zasloužily více pozornosti.

Z Vlčtejna to bereme polňačkou do Nezvěstic, místy ovšem neexistuje, takže jdeme krajem zoraného pole. Je jakž-takž zmrzlé, ale stejně nic moc. V Nezvěsticích nahlížíme do hospody, která má ceduli zašovského Bonu, ale mají jen jihoafrické splašky. Následně nezvládám trefit správný směr žluté značky, takže si prohlédneme nezvěstické nádraží, až pak vyrážíme na Lopatu. Po cestě obědváme.

Na Lopatě Lesy ČR postavily pěkný most do jádra, tím ovšem skončily. Fotím hrad, i z vnějšku a včetně věže předhradí, Durdíkův plán má jisté nedostatky (pokud jde o jádro). Z hradu míříme po modré ke Kozlu a následně po silnici do Šťáhlav, do minipivovaru Radouš. Naštěstí tu ještě sládek je, takže nakonec ochutnáváme všechny 4 druhy piva, co mají na čepu. Sedíme u malého stolu na varně a debatujeme se sládkem. Na varně i na fasádě mají mozaiky z rozmlácených dlaždic, Klokan by se udělal.

Asi ve 20:00 vyrážíme zpět po silnici směr Kozel, nicméně tato hnusná stavba má kolem sebe "zámecký park", který je zamčený a ještě nám stojí v cestě. Logicky tedy přelézáme bránu, procházíme areálem, následně přelézáme druhou - a když jsme už pár minut na druhé straně a čumíme do mapy, přichází nějaký zámecký kokot, aby nás buzeroval. Ignorujeme ho a míříme po zelené k Nestlivskému rybníku, následně kousek po žluté a pak po cestě F. X. France k modré značce. Zde navigaci zřejmě trochu nezvládáme, ale přesto nedaleko rozbíjíme tábor, vaříme večeři, žereme a zalézáme. Je hnusná zima - i voda stihla z části zmrznout, než jsme došli z pivovaru sem.

Neděle 24.3.2013

Ráno vstáváme kolem osmé, rozděláváme oheň a vaříme čočku. Před desátou zvládáme vyrazit. Pokračujeme po naší cestě k jakémusi baráčku, kde nás domorodec posílá po jiné cestě k jihovýchodu ... čímž se dostáváme zpět na původně plánovanou modrou značku. Po ní to bereme k východu až na rozcestí ke vsi Drážky, ze vsi po polňačce do Příkosic a dále kolem místního JZD směr Vísky resp. Homberk.

Mapa KČT celkem odpovídá, takže "hrad" nacházíme snadno. Nicméně není tu jediná zeď, úpravy tvaru skal a pozůstatky příkopu jsou diskutabilní. Vracíme se na cestu, po ní míříme k Vískám, pak kousek po silnici k severu, po jiné k východu směr Pančava. Před ní nicméně uhýbáme po silnici na Skořice, do V. Ú. Brdy. V lese pak silnici opouštíme, bereme to po cestě k východu a následně k severu směr Dršťka. Mapa nečekaně odpovídá, hrad nacházíme zcela bez problémů. K vidění jsou zbytky donjonu - v podstatě 1 stěna (a možná kousek druhé), nějaké terénní nerovnosti a příkopy, toť vše. Lezu na střední a přední hradní skálu, vrcholová část zadní vypadá příliš obtížně. A navíc když tam nemají být žádné viditelné zbytky.

Od Dršťky pokračujeme dál po cestě na okraj Skořic a pak po silnici do Mirošova. Hned na jeho kraji potkáváme hospodu s Bernardem, tak na jedno jdeme. Nicméně Dejva zajímá nejvíce místní hajzl.

Následně odjíždíme ze zast. Mirošov město vlakem do Rokycan, kde mi ujíždí rychlík na Prahu. Asi čekal až zastavíme a pak se rozjel ... ani jsem ho neviděl. Tak jdu na jedno ke Stočesům, za hodinu jede další.