Dětský čundr kolem Mácháče 25. - 27.7.2014

Zvadlo nebylo vytvořeno.

Domluva na tuhle akci byla kapku chaotická - Alešek chtěl někam vytáhnout Škrdlata (respektive 4 starší děti) a já zase ty naše 2 starší. Ač Škrdlata vůbec nereagovala, když jsem se jich na akci ptal, nakonec se domluvila s Aleškem a Alešek nám dal celé 2 dny předem vědět. Nu což, jsme přizpůsobiví. Nicméně Škrdlata se zvládla těsně před akcí zavšivit, takže nakonec jede jen téměř vyholený Toník a Hanča, která se ostatních straní do té míry, že není zahmyzená. Aleškova skupina tedy vyjíždí z Prahy už ráno a chce někde courat celý týden zatímco my vyjíždíme až odpoledne a jen na víkend.

Pátek 25.7.2014

Z práce přijíždím neobvykle brzo, doma se převlékám a s batohem jdu na nádraží. Klokan s dětma vyrazili už v předstihu, sám bych to s nima těžko stíhal. Na nádraží si tedy přebírám Mojmíra s Dobruší a jedeme vlakem do Kolína a následně dalším až do Starých Splavů. Ve vlaku to porůznu zlobí, ale dá se to zvládat.

Ve Splavech na nádraží skutečně potkáváme očekávanou trojici a s ní vyrážíme po žluté značce k převisu pod Šedinou. Jde nám to nad očekávání rychle, asi za hodinu jsme na místě. A to to jsou asi 4 km. Na ohni vaříme večeři - těstoviny s gulášem, Mojmír tvrdí, že je to nejlepší jídlo, co kdy jedl. Alešek je mrzutý a nervózní, protože je názoru, že vařit se dá jen za plného slunečního svitu a když už se smráká, je třeba být zalezlý ve spacáku. Navíc je neskutečně paranoidní ohledně ohně (a možného požáru). Mojmír má jakýsi minidekáč se Spidermanem, já s Dobruší normální letní spacáky. Několikrát v průběhu noci je musím přesvědčovat, že mají být ve spacácích zalezlí. Dobruše navíc místy vykřikuje ze spaní, takže se u ní nespí zrovna ideálně.

Sobota 26.7.2014

Mojmír se za noc zvládl i se spacákem odstěhovat asi o dva metry, takže spí s Toníkem, kterému to kupodivu nevadí. K snídani dojídáme zbytky od večeře, balíme a vyrážíme zpět k Mácháči. Nutno poznamenat že sbalit krámy sobě a dvěma dětem je náročné. Mojmír si nese spacák a něco málo oblečení, Dobruše jen tu trochu oblečení a dvě plíny, Klokan se obával, že by se mohla v noci počůrat.

Na kraji Starých Splavů dáváme krátkou pauzu na zahrádce hotelu Pasáž. Mají tu jedenáctku Klášter, která za moc nestojí a pískoviště, které se naopak Mojmírovi s Dobruší velmi líbí. Toník s Hančou jdou mezi tím na nákup a následně pak odcházejí napřed na pláž u konce hráze Mácháče. My se s dětma a s Aleškem táhneme za nimi. Děda Aleš s Mojmírem a Dobruší vymetá každý stánek a jinou kravinu po cestě. Na pláži je pak necháváme jen krátce osvěžit a pokračujeme dál k severovýchodu do oblasti za vrcholem Šroubený, která je plná chat a občerstvoven. My kotvíme v občerstvení Harmonie, kde točí velmi slušnou jedenáctku Krakonoše za lidových 20 Kč.

Po dvou pivkách se vracíme na žlutou značku a po ní se táhneme ke kempu Borný, kde má být nuda pláž. Platíme vcelku akceptovatelné vstupné - 30 Kč dospělý, 15 Kč důchodce/dítě a necháváme se navigovat k nuda pláži. Nikde jediná šipka a nikde žádná cedule upozorňující na nuda pláž. Ale nudisti tu skutečně jsou a v daném úseku se naopak textiláci téměř nevyskytují. Hančou cloumá puberta, takže se k nám nehlásí, odstěhuje se o kus dál a tam si užívá své komplexy v plavkách. My zbylí se koupeme, hrabeme v písku a válíme, samozřejmě nazí, jako všichni slušní lidé. Alešek mne vytahuje i na jedno pivo - bohužel v celém kempu prý nemají nic jiného než Gambrhnus. Tak poprvé ochutnávám Gambrhnus Exkrement - nutno uznat, že tato tekutina dělá skutečně čest svému jménu.

Zhruba v 18:00 se sbíráme a pokračujeme po břebu rybníka k východu. Po chvíli opouštíme kemp - u přístaviště lodí je tu branka, kterou se dá v pohodě projít bez placení vstupného. O kus dál potkáváme příjemné občerstvení Osada Karolinka, kde mají slušný Rohozec. Nicméně po jednom pivu pokračujeme zase dál - po žluté směr Břehyně. Značka se hrozně klikatí, značkář byl asi ožralý.

Za Břehyní už Mojmír s Dobruší sotva pletou nohama a hrozně si stěžují, Dobruši i kus cesty nesu za krkem. Na Králově Stolci pak chvíli hledáme převis - už jsme tu dlouho nebyli a moc si to nepamatujeme. Nicméně je přímo pod skálou s vyhlídkou. Alešek je opět krajně nespokojen, protože se už stmívá a v takový čas on už musí být zalezlý ve spacáku. My zbylí vaříme cosi k večeři a následně ještě čaj s mirabelkovicí.

Neděle 27.7.2014

Ráno nevaříme, jsme na studené stravě. Toník nutí Mojmíra s Dobruší sbírat borůvky, asi si je chtějí dát do nějakých vloček či čeho. Balíme, jdeme se mrknout na vyhlídku a pak vyrážíme po značce do Doks. Mojmír si opět celou cestu stěžuje, Dobruška je v pohodě. Na kraji Doks se chvíli flákáme na dětském hřišti, pak pokračujeme do centra, kde kupujeme nějaké nanuky pro děti.

Společně dojdeme ještě ke kiosku Kulaťák, kousek před nádražím, kde si dáváme jedno pivo. Já pak pokračuji s Mojmírem a Dobruší na vlak a následně vlakem do Peček, zatímco děda Aleš se Škrdlaty míří zpět pod Šedinu.