Z Kynžvartu do Kynšperka 12. - 14.12.2014

Zvadlo nebylo vytvořeno.

Pátek 12.12.2014

V 16:23 odjíždím ze Smíchova na Plzeň, kde ke mně do vlaku přistupuje Dejv. Něco po 19:00 jsme v Mariánských Lázních, kde vystupujeme, protože náš rychlík nestaví v Lázních Kynžvart. Míříme do blízké hospody Pod Tribunou, kde točí Chodovar (11° za 22 Kč) a navíc je nekuřácká. Dáváme 3 pivka a vracíme se na nádr, odkud dalším rychlíkem dojíždíme těch pár kilometrů do Lázní Kynžvart. Z nádraží míříme do městečka, optimální cestu v jednom místě ztrácíme, tak to bereme přes pastviny a ohradníky.

V Kynžvartu jdeme na jedno do hospody U Boučků, nakonec na dvě. Mají opět výbornou jedenáctku Chodovar, nicméně za neuvěřitelných 17 Kč ... a příjemnou obsluhu. Něco po 23:00 vyrážíme po značce na hrad. Dojdeme v pohodě až do hradního příkopu, kde to ale na spaní úplně není, nicméně po chvíli najdeme rozumné místo na spaní na předhradí. Ale Dejv, jsa ožralý - pilně se připravoval už v Plzni - když se vrací do příkopu pro batoh, se zvládne nějak ztratit a vyráží úplně jinam. Takže na něj na místě čekám marně. Řvu a hledám ho po okolí - nic. Až po delší době se ozývá mobilem, zřejmě prošel přes jádro hradu a jal se sestupovat zpět do Lázní Kynžvart. Tak mu říkám, ať vyleze zpět na hrad, a tam si ho odchytávám.

Spíme pod plachtou na předhradí, neprší.

Sobota 13.12.2014

Ráno asi v 10:00 vstáváme a na kraji předhradí vaříme snídani. Já mezitím a potom fotím, hrad se hrubě rozpadá. Věži v rohu jádra chybí líc téměř všude, asi to nebude dlouho trvat než přijde další výrazná destrukce. Z hradu se sypeme zpět dolů do městečka a následně po polních a lesních cestách k SZ do vsi Úbočí. Jsou řádně bahnité a je tu lecjaký bordel (třeba eternit místo štěrku), ale cestu trefujeme správně.

Z Úbočí pokračujeme kousek po silnici ke zřícenině hradu Boršengrýn, silnice prochází mezi jádrem a předhradím. Hrad sám je z části zdevastován chatami. Kromě dvou chat jsou na předhradí k vidění nějaké terénní relikty, 1 fragment zdi a val s příkopem. V jádře jsou viditelné archeology odkryté základy donjonu a fragment jedné další zdi ... a další chata a kůlna.

Z Boršengrýnu se vracíme zpět do Úbočí, odkud míříme dále po modré do Podlesí a následně po silnici do Milíkova. Docházíme tam za soumraku, hospoda je naštěstí otevřená. Točí 12° Chodovar za 22 Kč. Asi v 19:00 po diskuzi další trasy s jedním z místních myslivců (zbytek z nich už je na plech), vyrážíme dál. Konkrétně po polní cestě směr rozcestí U těšovské hájenky a dále po zelené - nechce se nám jít tu její "vyhlídkovou" trasu za Milíkovem.

Po značce docházíme až kousek před ves Zlatá, kde ji trochu ztrácíme, tak tu rozbíjíme tábor. Stavíme plachtu a vaříme k večeři rýži. Zajídáme ji višněmi v rumu a ukládáme se pod plachtu. V noci prší.

Neděle 14.12.2014

Ráno chvílemi mrholí, ale přesto vylézáme a vaříme snídani. Nacházíme značku a pokračujeme po ní přes Zlatou do Kolové. Tam pod stříškou na turistickém odpočívadle nechávám Dejva, nechce se mu táhnout na hrad, z kterého téměř nic nezbylo. Já tedy scházím do údolí Malé Libavy a následně šplhám na vrch se zbytky hradu Kager. Kromě něj tu mají být ale i zbytky středověkého městečka se 2 valy - ale valů je ve skutečnosti minimálně o jeden více, navíc na zcela jiné straně, což kapku ztěžuje orientaci. Kager nakonec nacházím, zbyl z něj příkop a val, o prostoru hradu Durdík tvrdí, že byl silně poškozen lámáním kamene ... takže případné prohlubně atp. jsou zřejmě novodobého původu. Do focení mi jemně prší.

Vracím se k Dejvovi, který kupodivu ještě nezmrzl a společně pokračujeme po značce do Kynšperka nad Ohří. Tam pak míříme logicky na místní hrad. Zbyl z něj jen nevelký pahorek jádra obehnaný výrazným příkopem. Lokace předhradí není úplně jasná, zřejmě šlo o prostor navazující k východu, zde však žádné viditelné pozůstatky nejsou. A protože máme před odjezdem vlaku ještě nějaký čas, jdeme do místního pivovaru na pivo. Mají ho velmi slušné, to se musí nechat. A v přilehlé prodejně navíc ochutnávám kontušovku (nic moc) a chilli višňovku (spíš griotku - dobrá), následně pak kupujeme jednu PET flašku místního piva do vlaku.

Ve 13:51 odjíždíme vlakem do Chebu, dále pak Pendolinem do Plzně, kde se rozcházíme. Já jím pokračuju do Prahy, na což mne ČD donutily si koupit místenku....