Čundr kolem Jevišovic 13. - 17.11.2015

Zvadlo neexistuje a ani nikdy neexistovalo.

Pátek 13.11.2015

Vlak na Havlbrod stíhám s vypětím všech sil ukrutným během z metra Náměstí Republiky. Není ani moc plný. Přestupuju v Brodě, v Jihlavě a v Okříškách. Ve vlaku směr Znojmo už sedí Mariána a Dynosaurus.

Vystupujeme v Šumné a po značce se potmě táhneme až na hráz rybníka Vlkov, kde rozbíjíme tábor. Vaříme bramborovou kaši, ohříváme řízky a zapíjíme to Mariániným vínem z Horních Uher. Spíme pod plachtou, k její stavbě nás nutí pár padajících kapek.

Sobota 14.11.2015

Když vstaneme, tj. slabě před polednem, jdu fotit přilehlý hrad Šenkenberk, Mariána zatím jemně připaluje rýži. Po pozdní snídani pokračujeme po zelené do Olbramkostela a následně po poměrně příjemné cyklotrase do Kravska. Pak po silnici do Plenkovic a následně opět po cestě do Hlubokých Mašůvek. Už se stmívá, ale jinak bylo celý den hezky a teplo.

V Hlubokých Mašůvkách docházíme na rozcestí mezi 2 hospodami - jedna má štít Hostanu, druhá Braníka. Mariánu více táhne Braník, tak jdeme do Lázeňského hostince. A nakonec mají 11° Poličku. Takže dáváme podstatně víc než plánované jedno. Vedle v sále mají myslivci mecheche, vyhrává jim tam harmonikářka a v 19:00 začínají roznášet guláš a vnucují ho kde-komu. Tak si dáváme taky - prý je z laně a z divočáka ... a je super. A při placení se dozvídáme, že to byla pozornost podniku a nic za něj nechtěj'. Víc takových hospod!

Od hospody klesáme k prameni Svatá studna - prý pozůstatek lázní, ale moc minerálně to nechutná. Něco nabíráme a pak po zelené pokračujeme na Lapikus. Spíme v příkopu mezi jádrem a předhradím - pod plachtou, celou noc prší.

Neděle 15.11.2015

Vstávám pozdě, v okamžiku, kdy na chvíli přestává pršet. Já fotím hrad, Mariána brutálně připaluje čočku.

Odcházíme již opět za deště. Slézáme dolů k potoku, podél něj scházíme k Jevišovce. Tu překonáváme po dosti rozpadlé lávce, která se zvlášť Dynovi nelíbí. Za vytrvalého deště, místy ještě kombinovaného se silným větrem míříme po žluté do Jevišovic. Mariána jako vždy nemá nic proti dešti, jen kongo vzor 60 se zimní vložkou, takže je mokrá a uvažuje, že akci zabalí a nechá se odvézt domů.

V Jevišovicích zapadáváme do hospody Sýpka - má točit Dalešice, ale prý jim došly. Tak popíjíme ZONku, je pěkně hnusná. A čekáme až přestane pršet. Meteorologové slibují na zítřek a úterý vcelku slušné počasí, tak Mariánu nakonec přesvědčím, aby zůstala.

Něco před čtvrtou skutečně přestává pršet a tak vyrážíme na místní hrad přespat - už se stmívá. O kus dál ale potkáváme restauraci U Čadů, kde mají nečekaně Krakonoše. Jedenáctku za 18 Kč. Tak tu na pár piv zkejsneme a sledujeme naše tenistky v bedně. Venku už zase prší, ale po čtvrtém pivu to ustává, tak pokračujeme. Kapku váháme, kde hrad vlastně je - hrady.cz mají špatně souřadnice. Ale nakonec ho nacházíme. Spíme na louce před předhradím, logicky pod plachtou. Děláme oheň a Mariána hraje na kytaru.

Pondělí 16.11.2015

Ráno svítí slunce. Fotím hrad a Mariána vaří, tentokrát to vyjímečně nepřipálí. Po sbalení jdeme k jevišovické přehradě, kterou Mariána bůh-ví-proč touží vidět a pak pokračujeme po modré směr Bukovina. Les má pralesovitý charakter, když se přidá cesta, raději brodíme a ignorujeme značku. Na posledním ůseku ji zcela ztrácíme, tak to bereme jen podle mapy - a úspěšně trefujeme hrad.

Bukovinu samozřejmě fotím, Mariána jde napřed. Scházíme se opět na rozcestí u Líšného rybníka a dáváme pozdní oběd. Opět svítí slunce a je až neobvykle teplo. Pokračujeme podle mapy do Rozkoše a následně po silnici do Pekla. A po polní cestě docházíme za soumraku do Biskupic. Ve vsi jsou 2 hospody, obě točí patoky.

Ale nahoře nad kostelem je biskupický pivovar Gajdoš. A sládek tu je, tak bušíme a jsme vpuštěni. Má tu jakýsi bar se 4 sedadly - ale nemá moc pivo. Nicméně natočí nám nějakou mladou dvanáctku a pak ochutnáváme plastové lahváče - světlou 12°, tmavou 13° (nic moc, chutná docela jako světlé pivo) a višňový cherry speciál. Celkově nejlepší je ta mladá dvanáctka. Prostě točené je točené... Bereme ho pak ještě s sebou do flašek, Mariána si kupuje i nějaké oficiální (a předražené) lahváče. Návdavkem se dozvídáme, že pivovar se bude v dohledné době stěhovat do Olbramkostela.

Z Biskupic jdeme po silnici do Pulkova a pak dle GPS směr stejnojmenný hrádek. Nicméně souřadnice jsou asi opět kapku nepřesné, tak to balíme kousek od něj a jdeme si do lesa najít místo na spaní. Stavíme opět plachtu a děláme oheň, vaříme a Mariána hraje na kytaru.

Úterý 17.11.2015

Vstáváme s rozedněním, nějak se nám nedaří znovu usnout. Vaříme snídani a balíme - je zataženo, ale zatím neprší.

Jdeme znovu na hrad, teď už ho trefujeme - kromě valů a příkopu je tu jen jedna prohlubeň a základy zdiva hradby. Mariána si odtud volá matku, aby nás vyzvedla v Příštpu - jen tam ještě musíme dojít, je to asi 6 km podél Rokytné. Je tu značka a je relativně schůdná.

Před hospodou v Příštpu už na nás čeká Mariánomatka a následně nás odváží do Třebíče. Protože mám téměř hodinu času, vyhazují mne laskavě u pivovaru. Dávám si jeden Red Ale a pak mířím na nádr, je to asi 1,5 km.