Dětský čundr kolem Velkého Dářka 14. - 16.8.2015

Zvadlo bydlí zde.

Po neúspěšné domluvě s Aleškem a Škrdlaty na dětském čundru v červenci se nakonec domlouvám s Mariánou. Ač akci inzeruji i na webu, nikdo se, dle očekávání, nepřidává.

Aby to nebylo příliš jednoduché, jsem Út-Čt pracovně v Londýně a let zpět má krásné 3h zpoždění, takže přilétáme na Ruzyni až v pátek cca 0:30. Čímž mi ujíždí i poslední spoj domů, takže spím u Aleška. Teda moc nespím, má tam hrozné vedro. A plán sbalit se ráno tudíž padá. Instruuji tedy Klokana, aby mi sbalil batoh a vypadávám z práce už 14:28, čímž mám doma krásných asi 10 minut na převlečení a doposbírání posledních krámů. Klokan děti odvádí na nádraží, abych těch 10 minut vůbec měl.

Pátek 14.8.2015

Odjíždíme na čas v sestavě já, Mojmír a Dobruše v 16:03 do Kolína. Tam čekáme na rychlík směr HavlBrod, který má na odjezdu zpoždění 17 minut, což je dost na hovno, když máme v Brodě na přestup celých 6 minut. Naštěstí to čeká.

Ve vlaku z HavlBrodu se scházíme s Mariánou a Šárkou. Vystupujeme ve Ždírci nad Doubravou a míříme do místního minipivovaru, který si říká Džekův ranč. Dáváme si 2-3 místní piva - je dobré, prý 13°. A následně i něco k snědku - třeba Šárka topinku, kterou nakonec sní z 90% Mariána, naše děti palačinky - taky to nesní všechno.

Už víceméně za tmy odcházíme. Po žluté jdeme přes Staré Ransko někam k rybníku Řeka. Kus od něj spíme - pod širákem, na déšť to nevypadá.

Sobota 15.8.2015

Ráno tu nechutně otravují komáři. K snídani vaříme na plynovém vařiči (je hrozné sucho) jakousi kuskusovou směs. Pak balíme a vyrážíme - po žluté někam za Hlubokou a pak po modré do Radostína. Všechny děti mají podobnou rychlost.

V Radostíně to Mariánu táhne do hospody, nicméně pivo v ní nemají. Mariána si dává Gambrhnus, my nic. Z Radostína jdeme nejprve po modré značce, následně po současné a poté po bývalé naučné stezce po levém břehu Velkého Dářka až na místní nudapláž. Cesta je v pohodě, byť má vést kolem rašeliniště a hatě už jsou dost rozpadlé, ale je sucho... Šárka zpočátku řve a nechce chodit, chvíli ji Mariána i nese, ale nakonec se uklidňuje. Nudapláž je hezká, písčitá a je tu celkem kolem 20 nudistů. Počasí není nic moc, tak polovinu doby je zataženo, občas spadne i pár kapek a v dáli hřmí. Druhou polovinu doby ale svítí slunce. Děti si hrajou v písku a na mělčině, vlez do vody je ale až příliš pozvolný.

Po pár hodinách odcházíme na hráz Dářka, ale ještě před ní si dáváme Chotěboř v kempu u hráze a já následně zkouším i Rebela o 100 m dál. Mariána s Šárkou jdou napřed, Šárce to už moc nešlape, je unavená. Rebel mi kupodivu tentokrát nepřijde zas tak zlý. Dál pokračujeme po červené až pod hráz Nového rybníka, kde se v občerstvení Rybářská bašta scházíme s Mariánou a Šárkou. Tady mají 11° Regenta a nějakou chvíli tu sedíme, děti si hrají na zdejším hřišti. Při odchodu nám odmítnou napustit pitnou vodu, resp. chtějí za ni 10 Kč, což mi přijde nemravné. Takže ji následně zkoušíme žebrat u nějakých chat, ale tam vodu nemají, prý vyschla studánka ... tak nakonec šlapeme až na kraj Polničky, kde si dáváme v občerstvení Vagón po pivu a získáváme i vodu.

Za tmy vylézáme do lesa nad vesnicí a tam vaříme na vařiči večeři. Pak se děti ukládají a Mariána ještě chvíli hraje na kytaru. Před tím než jdeme spát ještě stavíme přístřešky - já tropiko, Mariána plachtu. Počasí nevypadá moc spolehlivě.

Nedele 16.8.2015

Protože jsme postavili, nepršelo. Za svítání otravují komáři, pak zmizí. K snídani vařím těstoviny s hovězím masem, Mojmír to nechce žrát - pravda, není to nic moc. Po sbalení se sypeme zpět dolů k Vagónu, u kterého je i zahradní železnice, jakási lanová dráha pro děti a jiné atrakce, tak je tu nějakou dobu necháváme řádit.

Slabě před 13:00 pokračujem do Žďáru. Procházíme Polničkou a na konci se dělíme, já s Mojmírem a Dobruší jdeme po červené značce, Mariána s Šárkou po silnici - je to kratší. Dobruše kvílí, že ji bolí nožičky, přitom dnes v podstatě nic neušla. V lese zvládáme značku ztratit, tak jdeme po cestičkách až do kempu Pilák, kde mají v občerstvení 11° Krakonoše, Svijany a Rebela. A zavřeno. Kousek před hrází VD Pilská začíná kvílet i Mojmír, na hrázi se pak spouští déšť. Když ji přejdeme, potkáváme Mariánu s Šárkou, dorazily sem o fous dřív. Po chvíli vytahuju dětem pláštěnky a nakonec i sobě pončo - a za chvilku je déšť pryč.

Jdeme nejkratší cestou na nádraží, někde po cestě dojídáme s Dobruší zbytek snídaně coby oběd. Mojmír stále nemá hlad. Jinak i Šárka místy skuhrá a Mariána ji občas poponáší. Větší zastávku děláme až cca 200 m před nádražím, kde si dáváme po pivu a děti po nanuku. Já zkouším Rebela a teď mi teda fakt nechutná. Na nádraží se pak slabě před půl pátou rozcházíme.