Divoká Orlice 7.5.2016

Zvadlo nebylo vytvořeno.

Stejně jako loni, Mariána už dlouho dopředu avizovala, že chce jet tenhle víkend na vodu, zřejmě vyjímečně dostala opušťák. V sobotu se pouští Divoká Orlice a jinde je v podstatě sucho, takže plán na sobotu je jasný...

Sobota 7.5.2015

Sraz máme v 9:30 v Potštejně u mostu na ř. km 25,5. Mariána ještě večer předem píše, že bychom se mohli sejít ještě dřív. Když tam tedy s půlhodinovým zpožděním přijíždím, Mariána tam - jako už tradičně - ještě není. Ale naštěstí na ni nečekám dlouho. Kajak jsem přivezl uvnitř Volva, tedy ne na zahrádce ... a nebylo to úplně ideální, protože jsem přes něj v podstatě neviděl do pravého zrcátka. S tím horním to sice taky nějak šlo, ale... Přendaváme kajak do Mariánina vozidla, beru si krámy a jedeme Mariániným vozem nahoru, můj necháváme dole. Kupodivu se do toho Mariánina vejdu já, kajak, Mariána i jeho Šárka. Mariána ovšem prý nevidí ani do pravého ani do horního zrcátka... Parkujeme stejně jako loni na připravené louce u nekořské továrny, pod jezem na ř. km 55,0. Mariána nafukuje vzducholoď, já ověřuju, že tu nemají slušné pivo - takže pijeme dovezenou Podkováň.

Vyjíždíme odhadem tak v 11:15. Na to, že ve 12:00 má začít závod, nic moc. Ještě než dojedeme k prvnímu jezu, v Líšnici na ř. km 53,1 potkáváme občerstvení s 12° Rampušákem za 30 Kč. Nezbývá než zastavit - je výborný. Jez na ř. km 52,3 sjíždíme, jako obvykle. Ten následující pak oba přenášíme, pěkně vře, letos se nelíbí ani Mariáně. To už ale kolem nás projíždí závodníci. Žamberecký vakový jez u tobogánu (ř. km 47,1) jedeme v pohodě na voči. Nad tím dalším - 45,3 - zastavujeme, vl odtéká, takže pohoda, jedeme ho oba. Mariána teda před některými jezy Šárku vysazuje ... ale já si stejně nepamatuju, které to jsou.

Následuje známý stupeň nad ústím Rokytenky (44,8) - jdu ho omrknout, vře jako vždy, žabáci tu jsou, tak to jdu zkusit. Najíždím dobře, ale pod stupněm mně válec stočí, já jedu jako na kánoi, čili vpředu nezaberu, jak bych měl, takže si mne válec stahává zpět. Chvíli držím balanc, ale nakonec se koupu. Pomáhá mi aktivní žabák, ale připadá mi, že by to šlo i bez něj. Naštěstí je hezky teplo... Mariána jede na nafukovadle v pohodě. Těsně pod stupněm pak končí závod.

My pokračujeme dál - jez v Bohousové má váleček, asi by se dal, ale nejsou tu žabáci a po minulé koupeli si nevěřím, takže přenáším. Mariána jede na vzducholodi v pohodě i s Šárkou, máme je na videu. Za nedalekým mostem následuje stupínek a pak malý jízek, který normálně kapku vřel, ale dneska nic. O kus dál začínají první peřejky a po chvíli jsme na litickém jezu. Jako vždy ho sjíždíme, vzducholod kapku drhne. A pak už hezké peřejky, mezi kterými se sem tam nějaká loď koupá. Někde pod Litickým obloukem obědváme. Jez na ř. km 29,6 sjíždíme jako vždy vpravo, rozpadlý jízek nad Potštejnem pro změnu středem ... a konečně potštejnský jez na ř. km 25,45 - ten jedeme mírně vpravo, ale ono je to jedno...

Mým Volvem se vracíme zpět do Nekoře, Mariána po cestě v místním i žamberském pivovaru doplňuje zásoby, Ale hlavně diskutujeme, kam zítra - v nabídce je: ... takže to balíme a jedeme domů.