Čundr do Błędných Skał 7. - 9.10.2022

Zvadlo neexistuje a ani nikdy neexistovalo.

Na nadcházející víkend slibují překvapivě teplé počasí a ani nemá moc pršet ... tak si říkám, že bychom mohli někam s dětma na čundr. Volám i Mariáně, ale ta je samozřejmě zabitá. Uvažuju kam ... zvažuju Házmburk ... ale nakonec vyhrávají Błędne Skały. Sváťa má pořád svoji purpuru, tak jedu jen já s Mojmírem a Dobruškou.

Pátek 7.10.2022

Chci stíhat vlak v 16:02 z Poděbrad, ale bohužel mám do 15:30 meeting se šéfem, takže ho musím v 15:32 utnout, abychom to vůbec měli šanci stihnout. Vyjíždíme asi v 15:40 autem, nicméně Poděbrady jsou už od Tesca hrozně ucpané, popojíždíme v podstatě krokem, takže kdesi poblíž nádraží nakonec parkuju cca 16:01. Kdyby jen vlak načas, tak nám ujede. Ale dráhy nezklamaly, a tak to stíháme. V Hradci přestupujeme na spěšňák, který se po cestě mění na osobák, ale doveze nás až do Broumova;-)

V Broumově míříme logicky do hospody. Ještě ve vlaku řeším, do které ... Pivovarská hospoda v Olivětíně už nefunguje. Vítězí Restaurace Střelnice, kde točí opravdu výtečnou 11° Opata a smíchovské patoky. Interiér pěkný, obsluha příjemná, hospoda docela plná. Po pár pivech vyrážíme po zelené do lesa, k jihozápadu. Po cestě potkáváme ještě restauraci U kostela, kde mají taktéž Opata, tak se krátce zastavíme. Tady mají dvanáctku ... a nepřijde mi nic moc. Možná proto, že hospoda je dost prázdná ... A ani ten interiér žádná sláva.

Kotvíme v prvním lese, co potkáme, tedy pod Broumovskými stěnami. Spíme jen tak pod širákem, pršet nemá.

Sobota 8.10.2022

Ráno děti vstávají kupodivu už kolem osmé, tak tedy balíme a vyrážíme – rozumné místo na oheň tu nějak nevidím. Naštěstí ale jen o kousek dál je vyhlídka Na balvanech, což je takový altán, kde by se dalo i spát a u něj je ohniště. Zde tedy vaříme snídani, rýži s masem. Pak pokračujeme po zelené až na rozcestí nad Zaječí roklí. Je docela teplo, ale zataženo. Zde přecházíme na žlutou, ze které se jdeme vyhlédnout na Kamennou bránu – pěkná. Kdyby nebylo tak zataženo, určitě by byla ještě hezčí. Ale aspoň je docela teplo.

Dál pokračujeme na vyhlídku na vrchu Koruna a pak na Božanovský Špičák, kde dáváme oběd. Je tu docela dost lidí, hlavně Poláků. Následně sestupujeme skrz Skalní bludiště na rozcestí U zabitého a pak míříme dál po žluté do vedlejšího údolí, do Machovské Lhoty, do hospody U Lidmanů. Ta je naštěstí otevřená, docela plná, ale stůl seženeme. Doplňujeme zásoby tekutin, já příjemnou 12° Krakonošem za naskutečných 30 Kč. Hrajeme vrchcáby a časem se necháme zlákat i něčím k jídlu. Já Pavlišovským řízkem (tedy vepřovým řízkem v trojobalu se zelím a s knedlíkem), děti nudným krůtím řízkem s hranolkama. Pavlišov je výborný.

Krátce po setmění vyrážíme dál. Bohužel žlutá kdesi sprostě uhýbá a my to zjišŤujeme až na hranici s Polskem. Jdeme tedy dál po silnici a v serpentýně nad Ostrou Górou přecházíme zpět do Ceska, na naši žlutou. Po té dost ostře stoupáme pod Sypací skály, kde přecházíme na modrou, abychom na dalším rozcestí přešli na druhou žlutou, která vede přes hranici k Błędným Skałam. Stoupání je ještě ostřejší a fakt, že máme jen moji čelovku to úplně nevylepšuje. Ale aspoň neprší.

Na parkovišti pod Błędnými Skałami nepřekvapivě nikdo není, o kus dál je přístřešek a pokladny ... a vstup. Sice tu taky nikoho nevidíme, ale je to tu dost na ráně, takže radši jdeme dál po červené až k turistickému přístřešku u východu z Błędnych Skał. Pod ním rozkládáme ležení – má pršet, máme sice 2 tropika, ale dělat všechny ty tyče a kolíky mou tupou dýkou se mi opravdu nechce.

Neděle 9.10.2022

Ráno vstáváme asi 7:15, aby nás tu někdo nepotkal (no, jeden šílenec se psem to zvládá) a hlavně abychom do Błędných Skał pronikli, než začnou vybírat vstupné (od 9 h), protože nemáme téměř žádné polské zloté. Batohy necháváme kus za přístřeškem. Dnes je hezky, svítí sluníčko. Vlez je bez problémů, ani žádnou závoru tu nemají. Ve skalách jsme sami. Je to tu krásné – dřevěné cestičky v labyrintu skal, všude kolem dost mokro ...

Když to prolezeme, bereme si batohy a vracíme se ke vstupu – ještě neotevřeli. Po žluté slézáme do Bukowiny Klodzké, po modré přecházíme do Čech, abychom se kus za Machovskými Končinami vrátili zpět do Polska. Kus za skanzenem v Pstrążné dáváme pozdní snídani. Vhodné místo na vaření jsme nenašli, tak studenou. Pak se finálně vracíme do Čech a přes Závrchy a Vysokou Srbskou docházíme do Hronova, ke konci si to zkracujeme mimo značku. A asi v poledne odjíždíme vlakem domů, resp. do Poděbrad, kde na nás čeká auto.